ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďte výhodnější a šetrnější řešení dopravy na jih od Prahy! Náš hlas
loading

Aktuality

Kdo brzdí řešení dopravních problémů v regionu a přitom prosazuje předraženou středočeskou D3?

1. 9. 2016 (Tisková zpráva)

Benešovsko: reakce iniciativy Alternativa středočeské D3 na vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka pro ČTK.

Ministerstvo dopravy slibuje dálnici v nedohlednu, místo aby napravilo situaci na silnici I/3 a především vystavělo obchvaty obcí, kde doprava ohrožuje lidi. Jaká je šance úspěšně postavit 60 km nové dálnice s mosty a tunely, když si ŘSD dosud neporadilo s mnohem méně nákladnou trasou silnice I/3 a méně náročnými obchvaty obcí?

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je v případě středočeské D3 optimistou. Tento kontroverzní projekt je však díky přes 30 let trvání příprav pro dnešní potřeby nevyhovující a pro svoji zastaralost a neaktuální podklady by potřeboval přinejmenším důkladně přepracovat. Existují i důvodné obavy, že dálnice D3 v izolované trase dopravní problémy středních Čech neřeší a může je naopak prohloubit. Tvrzení, že „silnice I/3 z Prahy na Tábor nyní neexistující dálnici nahrazuje“ platí jen velmi omezeně. Silnice I/3 naopak zajišťuje především dopravní obslužnost sídel v regionu a tranzitní dopravu přejímá jen částečně a to zejm. ve špičkách. Uvažovaná dálnice naopak přitáhne velkou intenzitu tranzitní dopravy a dopravní obslužnost regionu zajistí pouze minimálně, nebo jí dokonce zkomplikuje. Zavádějící je už samotné označení „dálnice z Prahy na Tábor“, neboť dálnice v uvažované západní trase do Prahy nevede. Má končit na nedostavěném pražském okruhu, kde řidiči skončí v obrovské dopravní zácpě u Jesenice. Šedesátikilometrovou trasu např. z Olbramovic do centra Prahy lze při tom v pohodlí absolvovat vlakem za méně, než padesát minut.

Termín stavby je již poněkolikáté odložen a reálně se může stavět až po přiznání finanční podpory z EU fondů, avšak není vůbec jisté, zda bude tento kontroverzní projekt podpořen. Neustále se zvyšující náklady na tuto část D3 dosahují neuvěřitelných 60 miliard Kč (1 mld. Kč/1 km). Pro srovnání: na celé D3 je to 500 milionů Kč/1 km a v Německu je to v přepočtu 280 milionů Kč/1 km, což už je v podstatě v relaci i s dalšími stavbami dálnic v ČR. Řeči o uspíšení stavby mají zřejmě před krajskými volbami povzbudit voliče ANO, za něž ministr Dan Ťok vystupuje. Neustále omílané (a odborně nepodložené) tvrzení o výhodnosti západní trasy dálnice odvádí pozornost od tristní situace na silnici I/3 a jakýchkoliv dalších alternativ na východě území, kde např. tolik potřebný obchvat Olbramovic blokuje kolize stavby s pozemky Andreje Babiše (Čapí hnízdo).

Alternativa středočeské D3 je nezávislá iniciativa občanů, spolků a obcí. Podporovatelé iniciativy sdílí názor, že pro dopravní obslužnost regionu je třeba zejména vybudovat obchvaty obcí na silnici I/3, a její další modernizace, kvalitní lokální silniční síť, a spolehlivá a rychlá veřejná doprava. Tato iniciativa hájí zájmy celého dotčeného území a distancuje se od postojů typu „ne pod naším oknem“. Vymezujeme se proti těm, kdo brzdí řešení místních dopravních problémů a přitom prosazují předraženou dálnici.

Původní reportáž zdehttp://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tok-stredoceska-cast-d3-by-se-mohlazacit-stavet-za-ctyri-roky/1387472

Ministerstvo životního prostředí prodloužilo platnost zastaralé EIA pro záměr středočeské D3
22. 3. 2024
Prodloužení, které může být v rozporu se zákonem…
Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3
17. 10. 2023
Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí…
Dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit
21. 7. 2023
Ministerstvo dopravy protežuje záměr středočeské…
Alternativa středočeské D3 reaguje na netransparentní postup Ministerstva dopravy otázkami
19. 1. 2023
Jednání ministra dopravy se starosty obcí za…
Posudek hydrogeologa komplikuje schvalovací proces středočeské dálnice D3
27. 9. 2022
Odborný posudek zaměřený na dopad uvažované…
Příprava klíčové stavby zlepšující bezpečnost a průjezdnost silnice I/3 u Benešova selhává
9. 6. 2022
Jaká je pak šance úspěšně postavit 60 km dálnice…
Odborný posudek prokazuje absenci prověření středočeské D3 z hlediska dopadu na klima
20. 5. 2022
Posudek prokazuje nesoulad projektu s aktuální…
Salámová metoda? Hra na jistotu.
27. 4. 2022
Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce…
Ředitelství silnic a dálnic chce pro dálnici D3 prodloužit zastaralé stanovisko EIA
5. 4. 2022
ŘSD žádá pro středočeský úsek dálnice D3 o…
Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3
12. 1. 2022
Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci…
Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší
29. 11. 2021
Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo…
Vyjádření Alternativy středočeské D3 k dostavbě dálnice D4
10. 6. 2021
Obce a spolky sdružené pod peticí iniciativy…
ODS do předvolebního klání vytahuje kartu středočeské D3
23. 4. 2021
Martin Kupka a Martin Kuba (oba ODS) chtějí…
AD3 a Hnutí Duha podaly stížnost na mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR Jana Rýdla
11. 3. 2021
Hra na baviče a dopravního experta tiskového…
Žádosti občanů hází úřad do spamu
28. 9. 2020
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3,…
Vyděšený Kuba
21. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení…
Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot
18. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS…
Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy
2. 9. 2020
11 obcí, 1500 občanů a 6 spolků podepsaných pod…
Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů
1. 9. 2020
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou…
Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu?
29. 8. 2020
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve…
Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru?
24. 8. 2020
Praha, 23. 8. 2020 - Iniciativa Alternativa…
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…