ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďme výhodnější řešení dopravy na jih od Prahy!
Náš hlas
loading

Přispějte na naši činnost

zavřít
 

Aktuálně

Příprava klíčové stavby zlepšující bezpečnost a průjezdnost silnice I/3 u Benešova selhává

9. 6. 2022 (Tisková zpráva)

Jaká je pak šance úspěšně postavit 60 km dálnice s mosty a tunely? Reakce Alternativy středočeské D3 na selhání ŘSD při přípravě zahloubení silnice I/3 u Konopiště.

Článek zde: https://benesovsky.denik.cz/zpravy_region/tunel-u-konopiste-v-nedohlednu-kraj-zamitl-zadost-rsd-o-umisteni-stavb-20220602.html. Oproti harmonogramu ŘSD z roku 2016 nabralo vyřešení situace na přetížené silnici I/3 u Benešova již čtyři roky zpoždění a dále se opožďuje. Podle Krajského úřadu Středočeského kraje předložená žádost ŘSD neměla předepsané náležitosti stavebního zákona a neposkytovala dostatečný podklad pro posouzení umístění navrhované stavby.

Alternativa středočeské D3 požádala generálního ředitele ŘSD Radka Mátla v dopise o kritické prověření práce dotyčného útvaru ŘSD s cílem…

Odborný posudek prokazuje absenci prověření středočeské D3 z hlediska dopadu na klima

20. 5. 2022 (Tisková zpráva)

Posudek prokazuje nesoulad projektu s aktuální legislativou a absenci prověření záměru z hlediska klimatického dopadu. Je to i závažná překážka k prodloužení platnosti zastaralého stanoviska EIA. Realizovat projekt v rozporu s politikou na ochranu klimatu může být pro ČR značně škodlivé nejen z hlediska environmentální a ekonomické udržitelnosti.

Zhotovitel znaleckého posudku ASITIS s.r.o. v posudku např. zmiňuje: „Mezi nejzásadnějšími nedostatky je plánování dopravních kapacit pro rok 2030, namísto roku 2080-2130, absence uchopení témat elektromobility, zadržení a retence vody pro potřebu zvládání sucha, obdobně jako reflexe změněných klimatických podmínek a opatření zajišťujících obnovení odolnosti narušených ekosystémů na změny klimatu, či plánování odolnosti infrastruktury na nové hydrometeorologické extrémy, které se stávají realitou.“

Naprosto zásadní je prověření záměru z hlediska klimatického dopadu dle technického pokynu Evropské komise, což se zatím nestalo. Nedodržení zákona o ř…

Salámová metoda? Hra na jistotu.

27. 4. 2022 (Tisková zpráva)

Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce Ministerstvo dopravy navzdory svým předchozím slibům schvalovat záměr dálnice v oddělených úsecích (tzn. salámový postup). 

Prohlásil to ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna na konferenci o cestovním ruchu Travelcon: „Stát by mohl ještě letos získat územní rozhodnutí na stavbu některých středočeských částí dálnice D3. Je to možné u úseku z Prahy k Václavické spojce.“

K petici proti záměru se dosud přidalo 11 místních obcí či měst. Proti nedostatkům projektu hovoří přes dvacet odborných posudků zveřejněných organizací Alternativa středočeské D3, která současně požaduje rychlejší a ekonomicky i ekologicky méně náročné řešení dopravy.

Michal Bernard, právní zástupce ohrožených obcí, uvádí:
„Účelové dělení záměru na úseky, kter…

O propadlé EIA informuje nasregion.cz

15. 4. 2022 (Komentář)

Další komplikace pro středočeskou část D3. V únoru propadl důležitý dokument.

To je titulek článku na serveru nasregion.cz. Článek poměrně objektivně informuje o vypršení EIA v letošním roce a o snaze Ministerstva dopravy o jeho prodloužení. Prostor zde dostávají jak mluvčí MD, tak i naše stanoviska. MD zmiňuje i ekonomické hodnocení stavby, které prý není důležité přezkoumávat. My si myslíme pravý opak, totiž, že by se mělo přezkoumat, zda se tato předražená dálnice vůbec vyplatí. Celý článek zde: https://nasregion.cz/dalsi-komplikace-pro-stredoceskou-cast-d3-v-unoru-propadl-dulezity-dokument-267010

Další ohlas na naší tiskovou zprávu na Novinky.cz

13. 4. 2022 (Komentář)

Titulek článku zní: stavba dálnice Posázavím naráží na tuhý odpor. Pod článkem najdete anketu - HLASUJTE PROTI DÁLNICI a za lepší řešení dopravy

Odkaz na článek s anketou: https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/stavba-dalnice-posazavim-narazi-na-tuhy-odpor-40393635

Tento web používá ke správné činnosti cookies. Rozumím