ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďme výhodnější řešení dopravy na jih od Prahy!
Náš hlas
loading

Přispějte na naši činnost

zavřít
 

Aktuálně

Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3

12. 1. 2022 (Tisková zpráva)

Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci středočeské dálnice D3 prokazuje geotechnická rizika v oblasti tunelů u Bohulib a uvažovaného dálničního mostu přes Sázavu. Vedení trasy dálnice v této oblasti může představovat pro dotyčnou oblast značné problémy.

Zhotovitel znaleckého posudku Ing. Josef Rott, PhD. nedoporučuje vedení dálnice v tomto úseku kvůli nebezpečí poklesů a propadů vlivem historického poddolování. Riziko představuje také finančně velmi nákladné zajišťování neúměrně hlubokých zářezů. Základy krajního pilíře mostu přes údolí Sázavy podle posudku ovlivní i statiku Jílovského tunelu na trati Posázavského Pacifiku. Znalec dochází ke shodným závěrům, jaká byla uvedena již v předchozím posudku z roku 2018. 

Uvedený posudek je v pořadí již třetí, který v Posázaví nedoporučuje vedení trasy dálnice s ohledem na vysoká geotechnická rizika. Společně s předchozími posudky (Ing. Šmíd, 2018 a Ing…

O dálnici rozhodnuto NENÍ. Dezinformace kolem středočeské D3 mají odradit obce a veřejnost z účasti ve schvalovacím procesu

7. 1. 2022 (Tisková zpráva)

Reakce na matoucí zprávu, kterou převzala i další média.

https://zdopravy.cz/hotovo-soud-potvrdil-vedeni-dalnice-d3-pres-posazavi-odvolat-uz-se-nelze-100650/

Alternativa středočeské D3 upozorňuje na deziterpretaci rozsudku Nejvyššího správního soudu v médiích. Zmíněný rozsudek nesouvisí se schvalovacím procesem projektu dálnice, ale vztahuje se výlučně k platnosti koridoru zaneseném v dokumentaci Středočeského kraje. Řádný schvalovací proces středočeské D3 pokračuje.

Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost spolku Krajina 2000 a obce Okrouhlo, která zpochybňovala platnost koridoru pro možné umístění trasy dálnice v dokumentaci  Středočeského kraje (v tzv. Z…

Hotovo ještě zdaleka není

6. 1. 2022 (Komentář)

Hotovo: Soud potvrdil vedení dálnice D3 přes Posázaví, odvolat už se nelze. Další podobné titulky dnes zarezonovaly médii. Hotovo ale zdaleka není nic. Co to ve skutečnosti znamená?

Nejvyšší správní soud pouze zamítl kasační stížnost spolku Krajina 2000, spolku pro ochranu přírody dolního Posázaví a obce Okrouhlo, a potvrdil koridor západní varianty středočeské D3, zanesený v zásadách územního rozvoje Středočeského kraje (něco jako krajský územní plán). To však se schvalovacím procesem nemá nic společného. Schvalovací proces je stále na začátku, lze jej dále ovlivňovat a upozorňovat na chyby a nedostatky, ať už se jedná o proces EIA (letos platnost EIA již podruhé vyprší), rozhodnutí o výjimkách pro zvláště chráněné druhy živočichů, překračování hlukových norem u Jesenice nebo geotechnické posudky poddolovaného územ…

Vánoční nadílka úředníků

5. 1. 2022 (Komentář)

Dne 22.12. (!) byla zveřejněna další objemná dokumentace o záměru "D3 - ODPOČÍVKA DUNÁVICE" v rámci procesu EIA. Vánoce jsou v očích úředníků zjevně ideální termín na účast veřejnosti. Anebo to je způsob jak se účasti veřejnosti vyhnout? My nezapomeneme včas podat připomínky!

Kapacita (rozsah) záměru

Počty navržených parkovacích stání pro každy směr:

  • osobní automobily (OA) - 55 (z toho 4 x ZTP)
  • nakladní automobily (NA) - 80
  • autobusy - 8
  • karavany, obytné vozy, OA s přívěsy - 15
  • záliv pro nadrozměrné soupravy (délka 115 m) - 1

Celková kapacita odpočívky po přepočtu dle zákona o posuzovani vlivů na životní prostředí je 1450 parkovacich mist.

Charakter záměru

Předmětem záměru je velká oboustranná dálniční odpočívka úseku "D3 0303 Hostěradice - Václavice" připravované středočeské části dálnice D3. Obě strany odpočívky jsou navrženy identicky, plocha odpočívky na každé straně dálnice je cca 5,2 ha. Odpočívka bude…

Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší

29. 11. 2021 (Tisková zpráva)

Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo západní i východní variantu středočeské D3 jako „možné“, propadlo již v roce 2017 a jeho platnost byla následně prodloužena. Nyní skončí platnost podruhé v roce 2022. Obsahově dokumentace EIA čerpá z podkladů, které jsou poplatné stavu území před deseti až padesáti lety.

Praha, 3. 11. 2021

Mnozí politici označují tuto dálnici jako „schválenou“, ačkoliv schvalovací proces této stavby je prakticky na začátku (1). Ministerstvo dopravy nadále prosazuje záměr z 80. let 20. století navzdory změněnému dopravnímu, ekonomickému a environmentálnímu kontextu. Projektová dokumentace musí být neustále záplatovaná a mnohé dokumenty zastarávají. Záměr odvádí pen…

Tento web používá ke správné činnosti cookies. Rozumím