ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Iniciativa za účelné a hospodárné řešení dopravy ve středních Čechách
loading

Petice

Zde můžete petici podpořit elektronicky, nebo si můžete STÁHNOUT PRÁZDNÝ PODPISOVÝ ARCH – vyplněný zašlete na ADRESU ALTERNATIVY STŘEDOČESKÉ D3 listovní poštou nebo oskenovaný pomocí e-mailu.

PROHLÁŠENÍ O ALTERNATIVĚ STŘEDOČESKÉ D3

Území mezi Prahou a Meznem je významnou rekreační oblastí, zároveň však zdejší obyvatelé v rozvíjejících se obcích denně dojíždějí do větších měst za zaměstnáním. Oba tyto vlivy kladou velké nároky na dopravní obslužnost a současně ochranu a citlivost přístupu ke zdejší krajině. Základní podmínkou udržitelného využívání území je proto chytré a efektivní řešení osobní dopravy, které by nenarušovalo přírodní a kulturní hodnoty území.

Znepokojuje nás, že

  1. je stále prosazován v mnoha ohledech zastaralý projekt tzv. Západní varianty dálnice D3, který trpí zásadními nedostatky,
  2. není věnována dostatečná pozornost rozvoji místní efektivní dopravní sítě a obyvatelé jsou de facto nuceni strádat v dopravních zácpách či strpět dlouhé objíždění a denně řešit obtížnou cestu zejm. za prací do větších měst.

Podporujeme proto iniciativu Alternativa středočeské D3 a požadujeme

  1. vypracovat alternativní návrhy řešení dopravní obslužnosti dotčeného území s důrazem na využití veřejné dopravy, návaznosti na Pražskou integrovanou dopravu, železnici a vhodné silniční trasy
  2. bezodkladně modernizovat silnici I/3 v úseku Mirošovice – Mezno výstavbou dalších jízdních pruhů, obchvatů obcí ležících přímo v její trase (Olbramovice, Miličín aj.), mimoúrovňových křižovatek, přechodů či tunelů (apod.) tak, aby byla zajištěna plynulá průjezdnost této silnice a snížena zátěž životního prostředí obyvatel dotčených obcí
  3. koncepční podporu rozvoje obcí směřující k místní stabilitě a zvýšení kvality života obyvatel, nikoliv ke zvyšování zátěže životního prostředí, plýtvání zdroji a závislosti na vzdálených regionech
  4. odložit záměr výstavby středočeské D3 a důsledně aktualizovat podklady pro její ev. výstavbu na základě
    • odborných studií, které nebudou vycházet z údajů starších 10 let před uvažovaným termínem výstavby,
    • zohlednění přínosu modernizovaného IV. železničního koridoru Praha – České Budějovice pro dopravní obslužnost dotčeného území
    • zohlednění přínosu modernizované silnice I/3 pro dopravní obslužnost dotčeného území
    • zohlednění technické a finanční náročnosti řešení vzhledem k jejímu přínosu