Aktuality
Bezpečnost jako argument pro výstavbu středočeské D3
17. 3. 2024 (Komentář)Když odhlédneme od absolutního zvýšení počtu nehod s každou další silnicí, ptejme se, zda je dálnice opravdu bezpečnější. Statistika je ošemetná věc a život do ní nenacpeš. Záleží na tom, z jakých ukazatelů se vychází, v jakých souvislostech a na jaká data se díváme. Závěry pak lze činit různé. Například tma. Za ní je nejvíce nehod právě na dálnicích a číslo je to vysoké – dojde tu v průměru k polovině všech nočních nehod. Každá druhá je zde smrtelná.
A co třeba pozornost jako faktor nehodovosti? Na dálnici dle výzkumů povážlivě klesá, protože jízda je jednotvárná. Ztráta bdělosti je přitom častou příčinou nehody. V Ročence dopravy za rok 2022, kterou vydává Ministerstvo dopravy, počet nehod na dálnicích od roku 2015 neklesá, zatímco na komunikacích mimo dálnice (ať už v obcích nebo mimo ně) ANO. Hrají v tom roli nové obchvaty obcí, mimoúrovňové křižovatky, bezpečnější přechody a další modernizace, které už celkem pravidelně vídáme? S dálnicí to bezpečnostně „už (moc) lepší nebude“, ale třeba silnice I/3 se dá z hlediska bezpečnosti vylepšit zásadně. Plány jsou, ale leží ŘSD v šuplíku. Proč? Protože přece dálnice je bezpečnější, (rychlejší, Poláci jich mají více, stavaři, developeři a ostatní zainteresovaní si opravdu pěkně vydělají, prostě ji musíme mít!,…. ), tak postavíme dálnici.
Benešovská už dávno nevyhovuje současnému provozu. Zácpy jsou na denním pořádku a o tragédiích slyšíme každou chvíli. VYMLOUVAT SE NA NEEXISTENCI STŘEDOČESKÉ D3 JE LACINÝ TRIK. Problémy na silnici I/3 existují z podstaty zdejší dopravy (která je, kromě jiného, také příměstská a regionální), a existovat vždy budou nezávisle na dálnici (která je pro tranzit) - dokud se tato silnice nezmodernizuje. Náklady na modernizaci Benešovské jistě nebudou 62 miliard a víc, které může spolykat dálniční stvůra.
Poděkování příznivcům Alternativy
3. 11. 2023 (Komentář)O středočeské D3 ještě není rozhodnuto
Nyní společně stojíme před rozhodující bitvou: územním řízením. Alternativa středočeské D3 pro to posiluje svoji podporu obcím, vlastníkům a veřejnosti, jejíž zájmy a práva jsou záměrem výstavby dálnice ohroženy. Zahajujeme spolupráci s týmem externích odborníků v oblasti dopravy a dopravní strategie, ekonomiky, hydrologie, geotechniky, stavebního inženýrství, klimatické změny, biologie, ekologie, hluku a emisí rizikových látek, správních procesů. Soudní znalci a další odborníci nám pomohou připravit kvalitní oponenturu pro nadcházející správní procesy.
Společně to dokážeme - sami to však nedáme!
Průměrné náklady v rámci jedné z uvedených oblastí jsou zhruba 50.000,-. Abychom byli úspěšní, potřebujeme náš dosavadní rozpočet tedy navýšit přibližně o 500.000,-. Náklady na provoz týmu expertů i samotné organizace budou nadále hrazeny z příspěvků obcí a darů jednotlivců, kterým není lhostejný stoupající státní dluh, ani osud bezmála 60 km jedinečné české krajiny. Nejvíce můžete pomoci pravidelným darem prostřednictvím sbírky "60 km krajiny pro život, ne pro kamiony a developery!“
Nenecháme Vás bez pomoci, jedeme v tom s Vámi!
Víte jak postupovat v případě zahájení územního řízení? Přečtěte si našeho PRÁVNÍHO RÁDCE a další vzory. Další návody pro Vás chystáme. V případě potřeby pomoci či dotazů nám napište na info@alternativad3.cz.
Program setkání s Alternativou 1. 11. 2023
24. 10. 2023 (Komentář)Tématy setkání bude:
- aktuální dění v dopravě v ČR, kolem středočeské D3 a alternativního řešení A0+;
- očekávaný vývoj schvalovacího procesu středočeské D3;
- společně uspějeme: jak postupovat v dalších měsících;
- různé (diskuze dotazy).
Všechny body jednání mají jednoho společného jmenovatele – tím je územní řízení, v němž se nejspíš rozhodne o existenci, či neexistenci středočeské D3. V zájmu co největšího přínosu schůzky prosíme účastníky, aby své dotazy a podněty do debaty formulovali pokud možno předem a zaslali nám je s předstihem na e-mail info@alternativad3.cz
Rádi se s Vámi po dlouhé době osobně setkáme!
Podivná argumentace o stavbě dálnic v Česku
16. 10. 2023 (Komentář)Závěrem pak zaznívá přesné shrnutí a vyvracení argumentů, kterými se vláda, dálničáři, ale i laická veřejnost zaštiťují. Citujeme: „Česko se zavázalo dosáhnout klimaticky neutrálního rozvoje do roku 2050. Výstavba dálnic je sice dálničáři vydávána za ekologicky šetrnou a příslušné státní orgány se v tom smyslu vyjadřují i v rámci hodnocení vlivů na životní prostředí, leč realita je zcela jiná: nová dálnice přináší vysoké zábory půdy, těžké dělící efekty přírody a někdy i osídlení. Zdvoj až zečtyřnásobení objemu silniční dopravy v trase nové dálnice (proto se staví) znamená, že při třetinové měrné nehodovosti nula od nuly pojde, a že při dvoutřetinových měrných emisích toxických a skleníkových plynů se tyto zhruba zdvojnásobí. Jedno zdvojnásobení silniční dopravy v příslušné trase nové dálnice vzniká vytvořením nové dopravy, která by bez dálnice nevznikla (v příkrém rozporu s potřebou minimalizovat dopravní potřeby), druhé zdvojnásobení vzniká přetažením příslušné dopravy ze souběžných železnic, popř. i vodních cest, jejichž provoz je emisně i energeticky mnohem šetrnější ve srovnání se silniční dopravou.“
Setkání s Alternativou středočeské D3
13. 10. 2023 (Komentář)Všechny mají jednoho společného jmenovatele – tím je územní řízení, v němž se nejspíš rozhodne o existenci, či neexistenci středočeské D3. Sejdeme se ve středu 1. listopadu 2023 od 18:00 v restauraci Florian v Jílovém u Prahy. O programu Vás budeme informovat. Rádi se s Vámi po dlouhé době osobně setkáme!
17. 3. 2024
24. 10. 2023
16. 10. 2023
12. 10. 2023
5. 10. 2023
22. 9. 2023
24. 7. 2023
6. 6. 2023
6. 6. 2023
5. 6. 2023
22. 5. 2023
30. 4. 2023
13. 2. 2023
13. 2. 2023
7. 2. 2023
27. 1. 2023
9. 1. 2023
11. 12. 2022
25. 10. 2022
6. 10. 2022
13. 4. 2022
20. 3. 2022
1. 3. 2022
16. 2. 2022
25. 1. 2022
21. 1. 2022
7. 9. 2021
13. 8. 2021
12. 8. 2021
2. 6. 2021
21. 5. 2021
19. 5. 2021
15. 5. 2021
18. 4. 2021
16. 4. 2021
10. 4. 2021
22. 12. 2020
21. 12. 2020
30. 9. 2020
14. 9. 2020
24. 6. 2020
19. 6. 2020
30. 10. 2019
13. 12. 2018
7. 12. 2018
10. 11. 2018
1. 6. 2018
10. 2. 2018
1. 7. 2017
1. 3. 2017
21. 1. 2017