ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďte výhodnější a šetrnější řešení dopravy na jih od Prahy! Náš hlas
loading

Aktuality

aktuality

Ohrazujeme se proti článku R. Plaveckého na novinky.cz

4. 12. 2024 (Tisková zpráva)

„Do Posázaví zamíří razicí stroje, začnou hloubit první tunely pro D3" napsal dne 28. 11. R. Plavecký pro server novinky.cz

☝️Cítíme povinnost uvést na pravou míru některé zde uvedené zkreslené nebo zavádějící informace:

1) Z titulku vyplývá, že se začíná se stavbou SD3, resp. jejího úseku z Prahy do Jílového. To ovšem není pravda.

👉Zmíněné razicí stroje mají razit pouze průzkumné štoly. Podklady, které budou z těchto štol za několik let získány, mohou přispět k zahájení stavby dálnice – ale také samozřejmě nemusí.

👉Ražba těchto průzkumných štol (Kamenná Vrata a Luka pod Medníkem) je předčasná, drahá (v součtu odhadem přes 800 mil. Kč bez DPH) a nemá v tuto chvíli potřebná povolení. Velmi pravděpodobně se ještě bude řešit v rámci správních procesů, případně soudně.

📢 Opakujeme tedy ještě jednou: nejen, že stavba posázavské D3 nezačíná, naopak, o této stavbě stále není rozhodnuto!

2) Z citace ŘSD a ministra Kupky se zdá, že vodu v dotčených obcích ohrozí až stavba dálnice, a vzhledem ke slibu vodovodu si obyvatelé těchto obcí nemusí dělat starosti. Ani to není pravda.

👉 Obce měly původně slíbený vodovod (dokonce dvakrát) ještě před započetím prací na průzkumných štolách. Z toho však nakonec ŘSD při poslední návštěvě vycouvalo a nabídlo jen možnost provizorního řešení – přistavení cisteren. Ty by měly lidem zajišťovat vodu několik let, než budou průzkumné štoly zrealizovány, opět zasypány a vyhodnoceny jako podklad pro územní rozhodnutí. Co když ale ke stavbě dálnice vůbec nedojde? A co podzemní voda, která zásobuje okolní krajinu? Nebo jak bude „nahrazen“ léčivý pramen pod kaplí sv. Václava či zdrojnice studeneckého potoka?

⚠️Opakovaně upozorňujeme na neprofesionální práci některých médií a novinářů, kteří bez dalšího přebírají veškerá líbivá PR vyjádření ŘSD a Ministerstva dopravy, předkládají je veřejnosti jako fakta, a posilují tak strategii prezentovat stavbu středočeské D3 jako rozhodnutou věc, s jejíž stavbou se už v podstatě začalo. Přitom řádný schvalovací proces ještě ani zdaleka neproběhl a problémy záměru SD3 stále nejsou vyřešeny.

Jaká je budoucnost jedné z nejkrásnějších rekreačních oblastí pro Pražany? Územní řízení o středočeské D3 pokračují.

28. 11. 2024 (Tisková zpráva)

V úterý 26. listopadu 2024 proběhlo ve velké zasedací síni Nové radnice na Praze 1 veřejné jednání k územnímu řízení o jednom z dalších úseků kontroverzního záměru D3. Toto řízení zahájilo Ředitelství silnic a dálnic už dne 29.11.2022, i po této době však předložená dokumentace dle odborníků vykazuje zásadní chyby a nedostatky. Do řízení se aktivně zapojilo několik stovek účastníků se svými námitkami a připomínkami, které čítají v součtu tisíce stran.

ŘSD postupuje ve svém záměru prosadit středočeskou dálnici D3 tzv. salámovou metodou, použitou např.  u nechvalně známé a dosud nezkolaudované dálnice D8. Při ní, místo, aby ŘSD předložilo ke schválení celou stavbu, rozděluje tento obrovský projekt za více než 60 mld. Kč na dílčí kousky v naději, že komplikovaný proces odpůrce odradí. 

V tuto chvíli probíhají celkem čtyři různá územní řízení na těchto úsecích: přivaděč Týnec, 0305 a 0304 (oba nyní v rukou stavebního úřadu), a pak o úsecích 0301 až 0303, které je aktuálně přerušeno a jeho znovuspuštění se očekává kolem Vánoc.

Do řízení o 16,7 km dlouhém úseku 0304 Václavice – Voračice se zapojilo několik stovek účastníků -  včetně minimálně 9 spolků a 4 obcí - někteří prostřednictvím advokátů specializujících se na stavební právo. Stavební úřad se nyní bude muset vypořádat s tisíci stran textu, některá podání spolků obsahují až 28 odborných příloh. Nejdelší verze námitek čítá 150 stran a obsahuje 37 konkrétních kritických bodů námitek, například: 

  1. Záměr pochází 80. let a dokumentace EIA (Hodnocení vlivu záměru na životní prostředí a zdraví obyvatel) staví na podkladech datovaných do roku 2011. Od té doby však došlo k významným změnám v území, v klimatu, v legislativě i ve vědeckém poznání, které stávající podklady nezohledňují. 
  2. Mezi EIA a dokumentací DUR existuje nesoulad: EIA např. hovoří o rychlostní silnici s rychlostí do 120 km/h, ne o dálnici. Mnoho souvisejících dopadů (např. škodlivý hluk) tak byla v EIA hodnocena jako méně závažných, než by tomu bylo u aktuální verze záměru.
  3. Záměr výstavby dálnice D3 ve Středočeském kraji se potýká s řadou závažných nedostatků, které zpochybňují jeho smysl, ekonomickou a dopravní výhodnost pro ČR.
  4. Dopravní model je založen na zastaralých datech a nezohledňuje indukci dopravy, nebo změněný dopravní kontext (např. vliv novějších dopravních staveb v okolí) či regulaci dopravy.
  5. Záměr má významné negativní dopady na životní prostředí, které nejsou dostatečně řešeny. To se týká hluku, znečištění ovzduší, ohrožení vodních zdrojů a zásahů do biotopů zvláště chráněných druhů.
  6. Hluková studie je nedostatečná, neúplná a metodicky vadná
  7. Hydrogeologické průzkumy neprokazují, že výstavba dálnice neohrozí zdroje pitné vody ani jak dostatečně řešit existující rizika.

Ohroženým obcím, spolkům i jednotlivcům v 60 km dlouhém území poskytuje odbornou pomoc  spolek Alternativa středočeské D3. 

„Spolupracujeme s několika právníky a experty z oblasti hydrogeologie, dopravního inženýrství, ekonomiky, hluku, emisí, geotechniky, dendrologie, územního plánování, klimatu atd.  V každém úseku narážíme na stále nové vady dokumentace a alarmující praktiky ŘSD, spočívající jednak v práci se zastaralými údaji, v nedostatečných grafických a odborných podkladech nebo vyslovené neprofesionality,“ říká PhDr. Roman Andres, předseda spolku a dodává: „Ukazuje  se, že celá dokumentace vyžaduje zásadní přepracování a také doplnění vyhodnocení vlivů na obce, jejich obyvatele a životní prostředí, aby bylo vůbec možné ji objektivně posoudit.“

Úterní ústní jednání bylo pouze formalitou, která však odstartovala lhůtu pro vydání územního rozhodnutí stavebním úřadem. Ten by měl rozhodnout bez zbytečného odkladu, v případě zvlášť složitých staveb nejpozději do 90 dnů (dle § 87 odst. 4 zákona 183/2006 Sb., stavební zákon). 

„Jde o správní řízení, kde jsou si účastníci před zákonem rovni a mají právo hájit své zájmy. Participace veřejnosti je jedním z pilířů demokracie. Veřejného projednání dne 26. 11. se účastnil pouze zlomek zájemců, neboť většina se už vyjádřila písemně. Přesto se ohrazujeme proti pokusu ovlivnit účastníky řízení prostřednictví promítání PR videa ŘSD přímo na veřejném projednání v rámci správního procesu.“ shrnul ještě úterní ústní jednání Roman Andres.

POZNÁMKY PRO EDITORY

Kontakty:
PhDr. Roman Andres, předseda Alternativy středočeské D3: info@alternativaD3.cz , tel. 732906107
JUDr. Michal Bernard, advokát, AK Dohnal Bernard: bernard@dohnalbernard.cz , tel. 773991250

Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady projektu středočeské D3. Spolek m.j. pořizuje odbornou oponenturu a účastní se schvalovacího procesu dálnice. Na místo dálnice prosazuje řešení A0+. Spolek svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru středočeské D3.

Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144

 

Schvalování středočeské D3 poběží pravděpodobně ještě řadu let

7. 10. 2024 (Tisková zpráva)

Reakce na sdělení Ředitelství silnic a dálnic, které převzala média. Na jednom z úseků připravované středočeské části dálnice D3 byla Nejvyšším správním soudem potvrzena výjimka z ochrany zákonem zvláště chráněných živočichů. Nejde o zásadní průlom ve schvalování dálnice, jak tvrdí ŘSD a některé média. Jde o jedno z podkladových řízení pro územní řízení, na němž ŘSD usilovně pracuje bezmála deset let, a stále není vyřešeno.

Nejvyšší správní soud (NSS) potvrdil rozsudek krajského soudu v Plzni, jenž udělil výjimku z ochrany zákonem zvláště chráněných živočichů na dálničním úseku č. 305 Voračice – Nová Hospoda. ŘSD to označilo za „zásadní krok“ k přípravě dálnice. Fakticky tomu tak není. Řízení o výjimkách je pouze jednou z devíti částí schvalovacího procesu, který musí proběhnout ještě před řízením o umístění stavby, a jehož další části nejsou rozhodnuty. Navíc i ona zmíněná výjimka se týká pouze jednoho z pěti úseků středočeské D3. Výjimka na úsecích 301–303 Praha—Václavice dosud není vypořádána, ačkoli výjimky z ochrany ŘSD vyřizovalo šest let. Výrok NSS je potvrzením již dříve vydaného rozsudku.

Územní řízení právě probíhá na úseku 304 a 305, na úseku 301—303 bylo přerušeno a ŘSD doplňuje podklady. Ani územní řízení, ani výjimky z ochrany živočichů nejsou ještě rozhodnutím o trase dálnice, a už vůbec ne o povolení její stavby. Územní řízení se ŘSD pokouší zvládnout od roku 2015 již podruhé. Dokumentace záměru středočeské D3 je obsahově zastaralá, a musí proto být neustále opravována a doplňována, což schvalovací proces zbytečně komplikuje. 

ŘSD vědomě uvádí nerealistické odhady termínů a ceny dálnice. Podle jeho dřívějších vyjádření se měla stavět v roce 2019, pak v roce 2024, 2026. Nyní ŘSD uvádí termín rok 2027, i ten je nicméně naprosto nereálný. Ministerstvo dopravy dosud nepředložilo aktuální důkaz o jednoznačné ekonomické a dopravní výhodnosti tohoto mimořádně drahého projektu. Navzdory změněnému dopravnímu, ekonomickému a environmentálnímu kontextu nadále prosazuje záměr z 80. let 20. století, který nezaručuje vyřešení problémů na silnici I/3. Tyto problémy, jež místní obyvatele reálné tíží, vyřeší pouze obchvaty Benešova a Miličína.

Předseda spolku Alternativa středočeské D3 Roman Andres k tomu uvádí: „Ředitelství silnic a dálnice dobře ví, že zmíněné rozhodnutí Nejvyššího správního soudu není žádný průlom ve schvalování dálnice. Přesto systematicky zásobuje média optimistickými zprávami, stejně tak jako nerealistickými termíny výstavby a fantasticky nízkou pořizovací cenou středočeské dálnice D3. Málokoho napadne ověřovat, jak je to ve skutečnosti.“ 

POZNÁMKY PRO EDITORY
Kontakty:
PhDr. Roman Andres, předseda Alternativy středočeské D3: info@alternativaD3.cz, tel. 732906107
JUDr. Michal Bernard, advokát, AK Dohnal Bernard: bernard@dohnalbernard.cz, tel. 773991250

Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady projektu středočeské D3. Spolek m.j. pořizuje odbornou oponenturu a účastní se schvalovacího procesu dálnice. Na místo ní prosazuje řešení A0+. Spolek svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru středočeské D3 a spolupracuje mimo svých petentů s obcemi, experty a soudními znalci.
Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144

Aktuálně probíhající řízení a soudní spory:

  • aktuálně probíhá opět územní řízení na úseku 0304, očekává se i na úseku 0301-0303;
  • řízení u Nejvyššího správního soudu o výjimkách ze zvláště chráněných druhů živočichů, celkem tři samostatná soudní řízení na tři úseky (0304, 0305/I a Týnecký přivaděč); 
  • rozhodnutí soudu ve prospěch Alternativy středočeské D3 ve věci neposkytnutí informací k prodloužení stanoviska EIA Ministerstvem životního prostředí; 
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na úseku 0305/I záměru středočeské D3 k MHMP; 
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na Týnecký přivaděč k KU Stč. kraje; 
  • na úseku 0301-0303 záměru středočeské D3 zrušilo Ministerstvo životního prostředí rozhodnutí o udělení výjimky z ochrany ZCHD, následně vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje; 
  • na úseku 0304 záměru středočeské D3 vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje. 

Na dalším úseku středočeské D3 začalo územní řízení

17. 9. 2024 (Tisková zpráva)

Na úseku Václavice-Voračice záměru středočeské D3 začalo řízení o umístění stavby (tzv. územní řízení). Po zhruba čtvrt století příprav ze strany ŘSD a několika předchozích neúspěšných pokusech o zahájení územního řízení mají veřejnost, obce a spolky možnost podat námitky a připomínky v řádném správním řízení. Všichni mají na vyjádření k podkladům lhůtu nejpozději do 26.11. 2024. Podrobnější informace jsou na úředních deskách dotčených obcích nebo na www.alternativad3.cz.

Připomeňme, že vedení územního řízení bylo soudně odejmuto Středočeskému krajskému úřadu pro podjatost, část trasy nyní řeší stavební úřad pražského magistrátu, část Krajský úřad Libereckého kraje. 

Dosud čtyřem obcím, které o dokumentaci požádali ŘSD, byl poskytnut odkaz ke stažení archivu, který zdánlivě vypadá jako dokumentace k územnímu řízení, ale ve skutečnosti je jen jeho torzem a uvnitř složek chybí naprostá většina dokumentů, které jsou právě pro účastníky řízení zásadní. Jde např. o hlukovou studii, geotechnické a hydrogeologické podklady, posouzení vlivu záměru na veřejné zdraví a životní prostředí aj. 

Roman Andres z organizace Alternativa středočeské D3 situaci komentuje: „Důkazy o nedodržování slibů ze strany investora a nesplnění očekávání vidíme bohužel na příliš mnoha příkladech jinde v republice. Na vyjádření mají účastníci řízení krátkou dobu a přístup k velmi obsáhlé dokumentaci je omezený. Jsem však rád, že představujeme společně s obcemi, spolky a dotčenými vlastníky v mnoha ohledech připravené a dostatečně silné účastníky schvalovacího procesu. Přesně tak, jak si to ŘSD nikdy nepřálo. Nyní můžeme naše společné úsilí zúročit a vytěžit z něj maximum v územním řízení.“

  1. Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj prosazuje řešení A0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci. 
  2. Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144
  3. Brožura o historii záměru: https://www.d3klid.cz/BROZURA_D3.pdf
  4. Novodobá historie přípravy záměru: https://www.alternativad3.cz/nase-vystupy-pro-media/1/142
  5. Aktuálně probíhající řízení a soudní spory:
  • řízení u Nejvyššího správního soudu o výjimkách ze zvláště chráněných druhů živočichů, celkem tři samostatná soudní řízení na tři úseky (0304, 0305/I a Týnecký přivaděč);
  • rozhodnutí soudu ve prospěch Alternativy středočeské D3 ve věci neposkytnutí informací k prodloužení stanoviska EIA Ministerstvem životního prostředí;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na úseku 0305/I záměru středočeské D3 k MHMP;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na Týnecký přivaděč k KU Stč. kraje;
  • na úsecích 0304, 0305/1 záměru středočeské D3 a záměru Týnecký přivaděč jsou vydaná pravomocná rozhodnutí, zamítavý rozsudek u KS Plzeň a podané kasační stížnosti u NSS;
  • na úseku 0301-0303 záměru středočeské D3 zrušilo rozhodnutí o udělení výjimky z ochrany ZCHD Ministerstvo životního prostředí, následně vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje; 
  • na úseku 0304 záměru středočeské D3 vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje.

Stát porušuje sliby a manipuluje veřejnost v souvislosti s výstavbou středočeské D3

11. 9. 2024 (Tisková zpráva)

Stát prostřednictvím Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic zneužívá svého postavení k prosazení některých záměrů, jejichž ekonomická a dopravní výhodnost je sporná. V případě středočeské D3 stát vede mediální kampaň na její podporu, při čemž sliby dané obcím a veřejnosti v postiženém území nejsou dodrženy.

Pro obce postižené ztrátou vody kvůli dálnici stát nepřipravil náhradní vodovody, přestože, jak opakovaně slíbili zástupci ŘSD např. na setkání s občany v Jílovém „...budou jako předstihové opatření pro ražbu průzkumných štol i pro ražbu vlastních tunelů v některých dotčených lokalitách realizovány náhradní vodovody“

Oproti opakovaným slibům čelních představitelů resortu dopravy a v rozporu s rozhodnutími Nejvyššího správního soudu v obdobných případech liniových staveb se v průběhu let záměr středočeská D3 připravuje účelově rozdělený na úseky (tzv. salámová metoda), nikoliv jako jeden záměr.

Účastníkům schvalovacího procesu je znesnadňován přístup k dokumentaci a de facto tak bráněno v uplatnění jejich zákonných práv a nároků. Dosud čtyřem obcím, které o dokumentaci požádali ŘSD, byl poskytnut odkaz ke stažení archivu, který zdánlivě vypadá jako dokumentace k územnímu řízení, ale ve skutečnosti je jen jeho torzem a uvnitř složek chybí naprostá většina dokumentů, které jsou právě pro účastníky řízení zásadní. Jde např. o hlukovou studii, geotechnické a hydrogeologické podklady, posouzení vlivu záměru na veřejné zdraví a životní prostředí aj. 

Jaká je role PR agentur v komunikaci přípravy středočeské D3? Např. v roce 2020-2021 při modernizaci úseku D1 téměř čtyři a půl milionu korun soukromé PR agentuře za „promoaktivity ve prospěch zahájení stavby“
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/d1-prerov-dalnice-posledni-usek-dostavba-deti-zeme-pr-agentura-red-elephant-miroslav-patrik.A200224_535109_olomouc-zpravy_mip
https://zdopravy.cz/rsd-zaplati-dalsi-penize-pr-agenture-za-vysvetlovani-proc-neni-hotova-d1-demagogicke-utoky-rikaji-deti-zeme-80080

Mluvčí ŘSD se neoprávněně vydává za dopravního experta a svérázně prezentuje zavádějící informace, kterými manipuluje veřejnost (https://www.alternativad3.cz/archive/11/tz-10-3-2021-spolky-stiznost-rydl-rsd-fin.pdf)

Roman Andres z organizace Alternativa středočeské D3 situaci komentuje: „Je alarmující, že stát za každou cenu i přes obrovské aktuální problémy stále trvá ze všech variant řešení na tom nejdražším, nejkomplikovanějším a nejvíce riskantním. MD nepředložilo žádné aktuální důkazy o jednoznačné dopravní a ekonomické výhodnosti pro Českou republiku – sází hlavně na PR. Vzletná rétorika a politické ambice ministra Kupky ve skutečnosti zakrývají nepřijatelné mrhání veřejnými prostředky, porušování pravidel a strategických dokumentů České republiky.“

  1. Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj prosazuje řešení A0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci. 
  2. Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144 
  3. Aktuálně probíhající řízení a soudní spory:
  • řízení u Nejvyššího správního soudu o výjimkách ze zvláště chráněných druhů živočichů, celkem tři samostatná soudní řízení na tři úseky (0304, 0305/I a Týnecký přivaděč);
  • rozhodnutí soudu ve prospěch Alternativy středočeské D3 ve věci neposkytnutí informací k prodloužení stanoviska EIA Ministerstvem životního prostředí;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na úseku 0305/I záměru středočeské D3 k MHMP;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na Týnecký přivaděč k KU Stč. kraje;
  • na úsecích 0304, 0305/1 záměru středočeské D3 a záměru Týnecký přivaděč jsou vydaná pravomocná rozhodnutí, zamítavý rozsudek u KS Plzeň a podané kasační stížnosti u NSS;
  • na úseku 0301-0303 záměru středočeské D3 zrušilo rozhodnutí o udělení výjimky z ochrany ZCHD Ministerstvo životního prostředí, následně vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje; 
  • na úseku 0304 záměru středočeské D3 vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje.
     
zavřít

Aktuality

Ohrazujeme se proti článku R. Plaveckého na novinky.cz
4. 12. 2024
„Do Posázaví zamíří razicí stroje, začnou hloubit…
Schvalování středočeské D3 poběží pravděpodobně ještě řadu let
7. 10. 2024
Reakce na sdělení Ředitelství silnic a dálnic,…
Na dalším úseku středočeské D3 začalo územní řízení
17. 9. 2024
Na úseku Václavice-Voračice záměru středočeské D3…
Stát porušuje sliby a manipuluje veřejnost v souvislosti s výstavbou středočeské D3
11. 9. 2024
Stát prostřednictvím Ministerstva dopravy a…
Alternativa středočeské D3 zaslala stížnost ministru dopravy na postup ŘSD
6. 9. 2024
Spolek Alternativa středočeské D3 podporující…
Ministerstvo životního prostředí prodloužilo platnost zastaralé EIA pro záměr středočeské D3
22. 3. 2024
Prodloužení, které může být v rozporu se zákonem…
Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3
17. 10. 2023
Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí…
Dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit
21. 7. 2023
Ministerstvo dopravy protežuje záměr středočeské…
Alternativa středočeské D3 reaguje na netransparentní postup Ministerstva dopravy otázkami
19. 1. 2023
Jednání ministra dopravy se starosty obcí za…
Posudek hydrogeologa komplikuje schvalovací proces středočeské dálnice D3
27. 9. 2022
Odborný posudek zaměřený na dopad uvažované…
Příprava klíčové stavby zlepšující bezpečnost a průjezdnost silnice I/3 u Benešova selhává
9. 6. 2022
Jaká je pak šance úspěšně postavit 60 km dálnice…
Odborný posudek prokazuje absenci prověření středočeské D3 z hlediska dopadu na klima
20. 5. 2022
Posudek prokazuje nesoulad projektu s aktuální…
Salámová metoda? Hra na jistotu.
27. 4. 2022
Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce…
Ředitelství silnic a dálnic chce pro dálnici D3 prodloužit zastaralé stanovisko EIA
5. 4. 2022
ŘSD žádá pro středočeský úsek dálnice D3 o…
Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3
12. 1. 2022
Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci…
Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší
29. 11. 2021
Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo…
Vyjádření Alternativy středočeské D3 k dostavbě dálnice D4
10. 6. 2021
Obce a spolky sdružené pod peticí iniciativy…
ODS do předvolebního klání vytahuje kartu středočeské D3
23. 4. 2021
Martin Kupka a Martin Kuba (oba ODS) chtějí…
AD3 a Hnutí Duha podaly stížnost na mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR Jana Rýdla
11. 3. 2021
Hra na baviče a dopravního experta tiskového…
Žádosti občanů hází úřad do spamu
28. 9. 2020
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3,…
Vyděšený Kuba
21. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení…
Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot
18. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS…
Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy
2. 9. 2020
11 obcí, 1500 občanů a 6 spolků podepsaných pod…
Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů
1. 9. 2020
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou…
Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu?
29. 8. 2020
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve…
Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru?
24. 8. 2020
Praha, 23. 8. 2020 - Iniciativa Alternativa…
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…