ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďte výhodnější a šetrnější řešení dopravy na jih od Prahy! Náš hlas
loading

Aktuality

aktuality

Stát porušuje sliby a manipuluje veřejnost v souvislosti s výstavbou středočeské D3

11. 9. 2024 (Tisková zpráva)

Stát prostřednictvím Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic zneužívá svého postavení k prosazení některých záměrů, jejichž ekonomická a dopravní výhodnost je sporná. V případě středočeské D3 stát vede mediální kampaň na její podporu, při čemž sliby dané obcím a veřejnosti v postiženém území nejsou dodrženy.

Pro obce postižené ztrátou vody kvůli dálnici stát nepřipravil náhradní vodovody, přestože, jak opakovaně slíbili zástupci ŘSD např. na setkání s občany v Jílovém „...budou jako předstihové opatření pro ražbu průzkumných štol i pro ražbu vlastních tunelů v některých dotčených lokalitách realizovány náhradní vodovody“

Oproti opakovaným slibům čelních představitelů resortu dopravy a v rozporu s rozhodnutími Nejvyššího správního soudu v obdobných případech liniových staveb se v průběhu let záměr středočeská D3 připravuje účelově rozdělený na úseky (tzv. salámová metoda), nikoliv jako jeden záměr.

Účastníkům schvalovacího procesu je znesnadňován přístup k dokumentaci a de facto tak bráněno v uplatnění jejich zákonných práv a nároků. Dosud čtyřem obcím, které o dokumentaci požádali ŘSD, byl poskytnut odkaz ke stažení archivu, který zdánlivě vypadá jako dokumentace k územnímu řízení, ale ve skutečnosti je jen jeho torzem a uvnitř složek chybí naprostá většina dokumentů, které jsou právě pro účastníky řízení zásadní. Jde např. o hlukovou studii, geotechnické a hydrogeologické podklady, posouzení vlivu záměru na veřejné zdraví a životní prostředí aj. 

Jaká je role PR agentur v komunikaci přípravy středočeské D3? Např. v roce 2020-2021 při modernizaci úseku D1 téměř čtyři a půl milionu korun soukromé PR agentuře za „promoaktivity ve prospěch zahájení stavby“
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/d1-prerov-dalnice-posledni-usek-dostavba-deti-zeme-pr-agentura-red-elephant-miroslav-patrik.A200224_535109_olomouc-zpravy_mip
https://zdopravy.cz/rsd-zaplati-dalsi-penize-pr-agenture-za-vysvetlovani-proc-neni-hotova-d1-demagogicke-utoky-rikaji-deti-zeme-80080

Mluvčí ŘSD se neoprávněně vydává za dopravního experta a svérázně prezentuje zavádějící informace, kterými manipuluje veřejnost (https://www.alternativad3.cz/archive/11/tz-10-3-2021-spolky-stiznost-rydl-rsd-fin.pdf)

Roman Andres z organizace Alternativa středočeské D3 situaci komentuje: „Je alarmující, že stát za každou cenu i přes obrovské aktuální problémy stále trvá ze všech variant řešení na tom nejdražším, nejkomplikovanějším a nejvíce riskantním. MD nepředložilo žádné aktuální důkazy o jednoznačné dopravní a ekonomické výhodnosti pro Českou republiku – sází hlavně na PR. Vzletná rétorika a politické ambice ministra Kupky ve skutečnosti zakrývají nepřijatelné mrhání veřejnými prostředky, porušování pravidel a strategických dokumentů České republiky.“

  1. Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj prosazuje řešení A0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci. 
  2. Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144 
  3. Aktuálně probíhající řízení a soudní spory:
  • řízení u Nejvyššího správního soudu o výjimkách ze zvláště chráněných druhů živočichů, celkem tři samostatná soudní řízení na tři úseky (0304, 0305/I a Týnecký přivaděč);
  • rozhodnutí soudu ve prospěch Alternativy středočeské D3 ve věci neposkytnutí informací k prodloužení stanoviska EIA Ministerstvem životního prostředí;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na úseku 0305/I záměru středočeské D3 k MHMP;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na Týnecký přivaděč k KU Stč. kraje;
  • na úsecích 0304, 0305/1 záměru středočeské D3 a záměru Týnecký přivaděč jsou vydaná pravomocná rozhodnutí, zamítavý rozsudek u KS Plzeň a podané kasační stížnosti u NSS;
  • na úseku 0301-0303 záměru středočeské D3 zrušilo rozhodnutí o udělení výjimky z ochrany ZCHD Ministerstvo životního prostředí, následně vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje; 
  • na úseku 0304 záměru středočeské D3 vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje.
     

Alternativa středočeské D3 zaslala stížnost ministru dopravy na postup ŘSD

6. 9. 2024 (Tisková zpráva)

Spolek Alternativa středočeské D3 podporující obce postižené záměrem středočeské D3 poslal stížnost ministru dopravy Martinu Kupkovi (ODS). Ředitelství silnic a dálnic dělá obstrukce, rozesílá žadatelům těsně před územním řízením neúplnou dokumentaci, což de facto k jejich relevantnímu vyjádření. Ministr tak nedodržel slib, že účastníci budou mít k úplné dokumentaci přístup.

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) byl při tom již v minulosti upozorněn na nepřijatelný přístup ŘSD k účastníkům schvalovacího procesu středočeské D3. Mnohokrát bylo např. avizováno, že ŘSD neplní své sliby ve vztahu k obcím, na jejich podněty nereaguje, nebo reaguje se zpožděním. Na setkání s obcemi v červnu tohoto roku v Jílovém u Prahy ministr slíbil nápravu, ovšem nyní došlo ze strany ŘSD k dalším pochybením.

Alternativa středočeské D3 se na ministra obrátila se stížností, jelikož současná praxe dál nasvědčuje tomu, že někteří pracovníci ŘSD se snaží žadatelům přístup k dokumentaci ztížit. Žadatelům byl poskytnut odkaz ke stažení na archiv dokumentace, který sice zdánlivě vypadá jako dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR), ale ve skutečnosti je jen jeho torzem a uvnitř složek chybí naprostá většina dokumentů, které jsou právě pro obce aj. účastníky řízení zásadní. Jde např. o hlukovou studii, geotechnické a hydrogeologické podklady, posouzení vlivu záměru na veřejné zdraví a životní prostředí aj. Takto neúplnou dokumentaci dotyčná úřednice ŘSD poskytla již čtyřem obcím zasažených záměrem.

Lze ověřit na odkazu https://rvs.rsd.cz/packages/caf8bb70-efa7-4c88-8a1c-a160e3853a50

Roman Andres, předseda spolku Alternativa středočeské D3 k tomu dodává:

„Stalo se to již čtyřem obcím, které ŘSD žádaly o přístup k dokumentaci pro územní rozhodnutí, tak že to patrně není náhoda. Může jít o taktiku ŘSD, jak účastníkům zkomplikovat adekvátní vyjádření k dokumentaci v časově omezené době. Je jim tak de facto bráněno v uplatnění jejich zákonných práv a nároků.“

Kontakt:

PhDr. Roman Andres (Alternativa středočeské D3) tel. 732 906107

POZNÁMKY PRO EDITORY:

Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj prosazuje řešení A0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci.

Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144

Aktuálně probíhající řízení a soudní spory:

  • řízení u Nejvyššího správního soudu o výjimkách ze zvláště chráněných druhů živočichů, celkem tři samostatná soudní řízení na tři úseky (0304, 0305/I a Týnecký přivaděč);
  • rozhodnutí soudu ve prospěch Alternativy středočeské D3 ve věci neposkytnutí informací k prodloužení stanoviska EIA Ministerstvem životního prostředí;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na úseku 0305/I záměru středočeské D3 k MHMP;
  • obce, spolky a veřejnost podaly námitky k územnímu řízení na Týnecký přivaděč k KU Stč. kraje;
  • na úseku 0304 a 0305/1 záměru středočeské D3 a záměru Týnecký přivaděč jsou vydaná pravomocná rozhodnutí, a podané kasační stížnosti u NSS;
  • na úseku 0301-0303 záměru středočeské D3 zrušilo rozhodnutí o udělení výjimky z ochrany ZCHD Ministerstvo životního prostředí, následně vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje;
  • na úseku 0304 záměru středočeské D3 vydáno jednotné závazné stanovisko Krajským úřadem Plzeňského kraje.

Ministerstvo životního prostředí prodloužilo platnost zastaralé EIA pro záměr středočeské D3

22. 3. 2024 (Tisková zpráva)

Prodloužení, které může být v rozporu se zákonem č. 100/2001 Sb. o posuzování vlivů na životní prostředí, bude patrně v dalších fázích schvalovacího procesu pro investora zdrojem problémů. Obce a spolky ohrožené záměrem středočeské D3 se připravují na územní řízení a zvažují další postup.

Stanovisko EIA (posouzení vlivu stavby na obyvatele a jejich životní prostředí), bylo pro středočeskou D3 (dále jen SD3) vydáno poprvé v roce 2012. Podklady k němu vznikly na základě podkladů z let 1970–2011. Platnost stanoviska skončila v roce 2017. Následně byla prodloužena o dalších pět let do roku 2022. Aktuální žádost o prodloužení byla podána Ředitelstvím silnic a dálnic (dále jen ŘSD) v únoru 2022. Ministerstvo životního prostředí (dále jen MŽP) o prodloužení rozhodlo teprve v březnu roku 2024. Po celou dobu bylo veřejnosti odepřeno nahlížet do spisové dokumentace. 

Mezi vytýkanými body nejde o drobnosti - rozpory mezi aktuálním stavem a jeho popisem v EIA jsou podstatné: Některé obce v daném území doznaly nadpolovičního nárůstu počtu obyvatel, změnil se vodní režim krajiny apod. 
Původní posouzení také nezahrnuje zásadní skutečnosti, např. že byl dokončen IV. železniční koridor, před dokončením je dostavba D4, částečně je modernizována silnice I/3. V návaznosti na to se změnily dopravní toky, pro něž je D3 disponována, a je na místě revidovat samotný dopravní význam této dálnice. 

Roman Andres z organizace Alternativa středočeské D3 rozhodnutí MŽP komentuje: „Je alarmující, že stát prostřednictvím Ministerstva dopravy i přes obrovské aktuální problémy stále trvá ze všech variant řešení na tom nejdražším, nejkomplikovanějším a nejvíce riskantním. Je pro nás zklamáním, že Ministerstvo životního prostředí neobhájilo svoji roli před tlakem konkurenčního resortu. De facto se přidalo ke spolupráci na přípravě environmentálně škodlivého záměru.“

„Jsme přesvědčeni, že prodloužení je v rozporu se zákonem č. 100/2001 Sb. o posuzování vlivů na životní prostředí hned ze tří důvodů: původní dokumentace, na niž se EIA odvolávala, obsahuje dnes již neaktuální data o předmětném území a záměru; aktuálně existují podstatné změny ve stavu životního prostředí, ve stupni poznání a metodiky; aktuálně existují nové problémy (typicky změna klimatu), jež původní EIA pochopitelně nereflektuje.“ říká Michal Bernard, právní zástupce AD3 a obcí ohrožených záměrem SD3. 

Ve schvalovacím procesu záměru středočeské D3 je nyní podstatné, že
•    ŘSD žádá již po několikáté neúspěšně pro středočeskou D3 o územní rozhodnutí - příslušný úřad žádost označil za nezpůsobilou a žádal o doplnění podkladů;
•    ekonomická výhodnost závratné "investice" větší než 60 miliard stojí na podkladech starších roku 2015;
•    dopravní výhodnost SD3 se opírá o sčítání dopravy z let 2005 a 2010.

Roman Andres dále vysvětluje:
„Dopady na životní prostředí jsou ve skutečnosti jen dílčí částí problému se středočeskou D3. Zásadní je, že ten záměr je výhodný víceméně pouze pro mezinárodní dopravu, developery a dodavatele projektu. Pro všechny ostatní jsou její přínosy zanedbatelné či převažují negativa. MD nepředložilo žádné aktuální důkazy o jednoznačné dopravní a ekonomické výhodnosti a environmentální přijatelnosti záměru SD3 pro Českou republiku. Nezávazné sliby a vzletná rétorika ministra Kupky ve skutečnosti zakrývají nepřijatelné mrhání veřejnými prostředky a pošlapání podstaty rozhodovacího procesu, který má být založen na aktuálních a pravdivých podkladech – to v případě prodloužení rozhodně nebylo dodrženo.“

POZNÁMKY PRO EDITORY:

1. Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj prosazuje řešení A0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci. 

2. Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144 

3. Příloha B14 dokumentace EIA: multikriteriální hodnocení (Pragoprojekt in dokumentace EIA D3 středočeská část, 2011): https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP325?lang=cs 

4. Požadavky Evropské komise na posuzování vlivu dopravní infrastruktury na změnu klimatu: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/23a24b21-16d0-11ec-b4fe-01aa75ed71a1/language-en  

5. Odborný posudek k prodloužení platnosti stanoviska EIA: https://www.alternativad3.cz/archive/14/prodlouzeni_eia_asitis2.pdf

Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3

17. 10. 2023 (Tisková zpráva)

Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí zprávu na webu Zdopravy.cz, kterou převzala i další média. Ředitelství silnic a dálnic (dále jen ŘSD) dosud neuspělo s udělením výjimek z ochrany zákonem zvláště chráněných druhů živočichů a jejich biotopů pro zhruba polovinu trasy středočeské D3 (dále jen SD3). Na části naopak uspělo, zde budou dotčené spolky podávat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu kvůli zamítnutí jejich žaloby 10.10. 2023 KS v Plzni.

Spolky považují rozsudek Krajského soudu v Plzni za nezákonný a věcně nesprávný a budou podávat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, který o věci rozhodne definitivně.Ve schvalovacím procesu záměru středočeské D3 je nyní podstatné, že ŘSD žádá již po několikáté neúspěšně pro středočeskou D3 o územní rozhodnutí - příslušný úřad žádost označil za nezpůsobilou a žádal o doplnění podkladů;

  • ekono mická výhodnost závratné "investice" větší než 60 miliard stojí na podkladech starších roku 2015;
  • dopravní výhodnost SD3 se opírá o sčítání dopravy z let 2005 a 2010;
  • platnost stanoviska EIA SD3 z roku 2012 již dvakrát propadla a investor už skoro dva roky žádá MŽP, aby prodloužilo potřetí - posouzení vlivu SD3 na životní prostředí a zdraví obyvatel se tedy dosud opírá o údaje, které jsou 13-40 let staré.

Ministerstvo dopravy dosud nepředložilo aktuální důkaz o jednoznačné ekonomické a dopravní výhodnosti tohoto mimořádně drahého projektu. Nadále prosazuje záměr z 80. let 20. století navzdory změněnému dopravnímu, ekonomickému a environmentálnímu kontextu. Záměr odvádí peníze i pozornost od mnohem potřebnějších dopravních řešení v dotyčném území i v rámci ČR.

Roman Andres z organizace Alternativa středočeské D3 vysvětluje: „Zprávy o „průlomu“ ve schvalování záměru středočeské D3 jsou zavádějící. Pro zhruba polovinu trasy MŽP ve stejné věci již dvakrát uznalo námitky spolků a ŘSD tedy ve věci udělení výjimek neuspělo. Rozhodnuto ve smyslu správních procesů ještě zdaleka není. ŘSD i nadále selhává v dalších fázích schvalovacího procesu“.

Článek na který reagujeme v tiskové zprávě

Kontakt:
JUDr. Michal Bernard, tel. 773991250

POZNÁMKY PRO EDITORY:
Alternativa středočeské D3 z.s. podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj se prosazuje řešení A 0+. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek a svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů i s dalšími obcemi, experty a soudními znalci. 

  1. Schvalovací proces středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144
  2. Na další nepřesnost uváděnou v médiích upozorňuje dokument https://www.alternativad3.cz/o-dalnici-rozhodnuto-neni-dezinformace-kolem-stredoceske-d3-maji-odradit-obce-a-verejnost-z-ucasti-ve-schvalovacim-procesu/news/detail/1/2/95/0 

Dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit

21. 7. 2023 (Tisková zpráva)

Ministerstvo dopravy protežuje záměr středočeské dálnice D3 z dob socialismu na úkor efektivních inovací. Problém může mít v resortu obecnou platnost a dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit.

Výpočet nákladů na stavbu středočeské D3 se opírá o cenové normativy z roku 2015 a výsledky sčítání dopravy z roku 2010. Celkové reálné náklady vyvolané touto stavbou jsou pro státní rozpočet velkou neznámou. Příprava středočeské D3 je provázena mnoha nejasnostmi ohledně účelnosti investice, dopravního přínosu a negativních dopadů na obce v okolí její trasy. 

Nehospodárnost projektové přípravy dopravních staveb a nekoncepčnost postupu zodpovědných činitelů kritizoval již v minulosti Nejvyšší kontrolní úřad. Kritici z řad odborníků upozorňují, že plánování infrastruktury je víceméně v područí dodavatelských firem. V přípravě výstavby dopravních staveb tak stát přichází o miliardy. Mnohé obce a spolky znepokojuje, že je stále upřednostňována středočeská dálnice D3, která poslouží převážně tranzitu, zatímco stavby, které mohou brzy a relativně levně pomoci místním (např. SV obchvatu Benešova, zahloubení silnice I/3, obchvat Miličína) se opět zpožďují.

Situaci dobře ilustruje i aktuální informace Ředitelství silnic a dálnic, které prý nemá peníze na dostavbu I/20 https://zdopravy.cz/nejsou-penize-rsd-odklada-obchvaty-u-budejovic-na-neurcito-ac-jsou-pripraveny-167562/, avšak současně utrácí miliony na přesvědčovací kampaně ve prospěch dalšího utrácení v mnohem dražších projektech (např. https://rozumnadoprava.cz/komunikacni-a-medialni-kampan-rsd-k-prosazovani-projektu-sokp-518-519-a-520-v-dotcenych-uzemich/).  Sílí podezření, že zde byla účelově zastavena příprava efektivního a relativně levného řešení, protože by ještě více ztratila opodstatnění příprava středočeské D3. Po dostavbě D4 v roce 2024 a připraveném rozšíření silnice č. I/20, které mělo být aktuálně zahájeno, by se totiž rychle a efektivně dosáhlo kýženého dálničního spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi. 

Roman Andres, předseda Alternativy středočeské D3 komentuje situaci: „Ministerstvo dopravy sype v době, kdy si všichni utahují opasky, bezúčelně miliardy do megalomanských projektů, na obchvaty měst a potřebné inovace v době infrastruktuře prý ale nemá peníze. Snaží se dohnat vlak, který mu ujel před lety, místo, aby nastoupilo do toho, který odjíždí dnes. Neaktuální ekonomické posouzení ani netransparentní použití dopravního modelu nemůže být relevantním podkladem, ze kterého se odvozuje potřebnost stavby středočeské dálnice D3 a její parametry.“

Dopravní přínos záměru středočeské D3 byl stanoven na základě sčítání dopravy v roce 2010, při čemž použitý dopravní model je v rukou soukromé firmy, která je zároveň dodavatelem projektové dokumentace. Kalkulace nákladů, pro kterou byly použity cenové normativy z roku 2015 a proběhla bez použití aktuálně platných metodik, nebyla dosud aktualizovaná, nepokrývá všechny náklady vyvolané záměrem a není vůbec zřejmé jaké náklady jsou v ní započítány a jaké nikoliv. Nezávislé posouzení  ekonomické výhodnosti zcela chybí.

Celkové náklady na přípravu středočeské D3 během posledních 20 let jsou v řádu stovek milionů korun. Odhadovaná pořizovací cena přesáhla 60 miliard kč a dále roste. Nejsou do ní započítány další podstatné náklady vyvolané stavbou dálnice (přeložky a obchvaty obcí, uvažovaný vodovod, dálniční odpočívky aj.

KONTAKT: 
Roman Andres, předseda Alternativy středočeské D3: 732906107

POZNÁMKY PRO EDITORY:

  1. zpráva NKÚ č. 10/15: https://www.nku.cz/scripts/rka/detail.asp?cisloakce=10/15 
  2. https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/220562248410019-zabijeni-povoleno/ DŮLEŽITÉ V ČASE 13.10-16.30 
  3. stát počítá pro středočeskou dálnici D3 s cenou vyšší než 60 miliard kč: https://www.pribram.cz/clanek/stredocesky-kraj-ma-v-investicnim-planu-projekty-za-594-mld-kc/15147/
  4. hlavní fáze schvalovacího procesu středočeské D3 přehledně: https://www.alternativad3.cz/schvalovaci-proces/1/144   
  5. hlavní problémy středočeské D3 v přehledné infografice: https://www.alternativad3.cz/hrozby-pro-okoli/1/134 
  6. alternativní řešení A 0+ v přehledné infografice: https://www.alternativad3.cz/alternativni-reseni-0-/1/136
zavřít

Aktuality

Stát porušuje sliby a manipuluje veřejnost v souvislosti s výstavbou středočeské D3
11. 9. 2024
Stát prostřednictvím Ministerstva dopravy a…
Alternativa středočeské D3 zaslala stížnost ministru dopravy na postup ŘSD
6. 9. 2024
Spolek Alternativa středočeské D3 podporující…
Ministerstvo životního prostředí prodloužilo platnost zastaralé EIA pro záměr středočeské D3
22. 3. 2024
Prodloužení, které může být v rozporu se zákonem…
Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3
17. 10. 2023
Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí…
Dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit
21. 7. 2023
Ministerstvo dopravy protežuje záměr středočeské…
Alternativa středočeské D3 reaguje na netransparentní postup Ministerstva dopravy otázkami
19. 1. 2023
Jednání ministra dopravy se starosty obcí za…
Posudek hydrogeologa komplikuje schvalovací proces středočeské dálnice D3
27. 9. 2022
Odborný posudek zaměřený na dopad uvažované…
Příprava klíčové stavby zlepšující bezpečnost a průjezdnost silnice I/3 u Benešova selhává
9. 6. 2022
Jaká je pak šance úspěšně postavit 60 km dálnice…
Odborný posudek prokazuje absenci prověření středočeské D3 z hlediska dopadu na klima
20. 5. 2022
Posudek prokazuje nesoulad projektu s aktuální…
Salámová metoda? Hra na jistotu.
27. 4. 2022
Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce…
Ředitelství silnic a dálnic chce pro dálnici D3 prodloužit zastaralé stanovisko EIA
5. 4. 2022
ŘSD žádá pro středočeský úsek dálnice D3 o…
Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3
12. 1. 2022
Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci…
Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší
29. 11. 2021
Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo…
Vyjádření Alternativy středočeské D3 k dostavbě dálnice D4
10. 6. 2021
Obce a spolky sdružené pod peticí iniciativy…
ODS do předvolebního klání vytahuje kartu středočeské D3
23. 4. 2021
Martin Kupka a Martin Kuba (oba ODS) chtějí…
AD3 a Hnutí Duha podaly stížnost na mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR Jana Rýdla
11. 3. 2021
Hra na baviče a dopravního experta tiskového…
Žádosti občanů hází úřad do spamu
28. 9. 2020
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3,…
Vyděšený Kuba
21. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení…
Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot
18. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS…
Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy
2. 9. 2020
11 obcí, 1500 občanů a 6 spolků podepsaných pod…
Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů
1. 9. 2020
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou…
Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu?
29. 8. 2020
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve…
Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru?
24. 8. 2020
Praha, 23. 8. 2020 - Iniciativa Alternativa…
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…