
Album: Tiskové zprávy
![]() |
27. 4. 2022 - Ministerstvo dopravy chce navzdory svým předchozím slibům, že bude středočeskou D3 budovat najednou, postupovat v oddělených úsecích |
Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce Ministerstvo dopravy navzdory svým předchozím slibům schvalovat záměr dálnice v oddělených úsecích (tzn. salámový postup). |
![]() |
5. 4. 2022 - Ředitelství silnic a dálnic chce pro dálnici D3 prodloužit zastaralé stanovisko EIA |
ŘSD žádá pro středočeský úsek dálnice D3 o prodloužení platnosti stanoviska EIA. To přitom již jednou prodlouženo bylo, a již nyní je vysoce neaktuální jak vzhledem k datům, o něž se opírá, tak vzhledem k současné legislativě – chybí např. posouzení vztahu záměru ke klimatické změně, jak to vyžaduje Evropská komise. |
![]() |
12. 1. 2022 - Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3 |
Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci středočeské dálnice D3 prokazuje geotechnická rizika v oblasti tunelů u Bohulib a uvažovaného dálničního mostu přes Sázavu. |
![]() |
6. 1. 2022 Dezinformace kolem středočeské D3 mají odradit obce a veřejnost z účasti ve schvalovacím procesu. |
Alternativa středočeské D3 upozorňuje na deziterpretaci rozsudku Nejvyššího správního soudu v médiích. |
![]() |
3. 11. 2021 Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší |
Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo západní i východní variantu středočeské D3 jako „možné“, propadlo již v roce 2017 a jeho platnost byla následně prodloužena. Nyní skončí platnost podruhé v roce 2022. |
![]() |
8. 6. 2021 Vyjádření Alternativy středočeské D3 k dostavbě dálnice D4 |
Obce a spolky sdružené pod peticí iniciativy Alternativa středočeské D3 vítají dostavbu dálnice D4. Tato dálnice představuje na rozdíl od středočeské D3 racionální dálniční spojení Středočeského a Jihočeského kraje v již zavedeném dopravním koridoru. |
![]() |
1. 6. 2021 Alternativa středočeské D3 zveřejnila přes dvě desítky odborných posudků upozorňujících na nedostatky kontroverzního projektu středočeské D3 |
Kritika záměru středočeské D3 se opírá o odborné posudky a vyjádření expertů. Část z nich se iniciativa, která zastřešuje mj. 11 obcí nesouhlasících s dálnicí, rozhodla zveřejnit. Z posudků vyplývá, že projekt dálnice má zásadní vady, neodpovídá platné české legislativě ani mezinárodním závazkům, a že je jí budování může pro stát představovat značné riziko. |
![]() |
20. 4. 2021 Martin Kupka a Martin Kuba (oba ODS) chtějí prosadit kontroverzní projekt středočeské D3 za každou cenu |
Hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba společně s radním Středočeského kraje Martinem Kupkou plánují přimět ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele ŘSD Radka Mátla k urychlení schvalovacího procesu dálnice. Ministr dopravy a generální ředitel ŘSD tak budou čelit tlaku obou politiků, aby ovlivnili rozhodování státní správy. |
![]() |
10. 3. 2021 Stížnost na způsob vystupování tiskového mluvčího ŘSD ing. Jana Rýdla v médiích |
Spolky dotčené Rýdlovými výroky zaslaly stížnost generálnímu řediteli ŘSD ing. Radku Mátlovi.Mají totiž pochybnosti, zda ředitel výroky Jana Rýdla schvaluje. V opačném případě by mohlo jít o Rýdlovu soukromou snahu nahrávající dodavatelským firmám dopravních staveb. |
![]() |
28. 9. 2020 Žádosti občanů hází úřad do spamu |
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3, z. s., vyzvaly v srpnu ministra dopravy a hejtmanku Středočeského kraje, aby přestali ignorovat Dopravní politiku ČR a aby pracovali na řešení dopravní situace na jih od Prahy. |
![]() |
21. 9. 2020 Vyděšený Kuba |
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení předsedy jihočeské ODS Martina Kuby k problematice středočeské D3 v posledních dnech. V minulém týdnu převzala média prohlášení předsedy jihočeské ODS Martina Kuby o tom, že je vyděšený z toho, že premiér Andrej Babiš bude přemýšlet. Potud by to byla jen úsměvná historka... |
![]() |
18. 9. 2020 Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot |
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS spustila petici za dostavbu D3 ve středních Čechách“ ze dne 17. 9. 2020. |
![]() |
17. 9. 2020 Představitelé rezortu dopravy v čele s ministrem Havlíčkem v médiích záměrně překrucují debatu o řešení dopravy na jih od Prahy |
Nepravdivě je popisován i průběh schůzky Alternativy středočeské D3 (AD3) s premiérem Babišem konané dne 2. 9. na Úřadu vlády. Ohrazujeme se proti takovému klamání veřejnosti a uvádíme na pravou míru některé skutečnosti. |
![]() |
8. 9. 2020 Další problém pro středočeskou dálnici D3. Ministerstvo ŽP zrušilo rozhodnutí o výjimkách z ochrany živočichů |
Ministerstvo životního prostředí aktuálně zrušilo dvě vydaná rozhodnutí o výjimkách z ochrany živočichů - pro jeden úsek dálnice D3 a pro stavbu týneckého přivaděče. Krajský úřad Plzeňského kraje musí znovu projednat žádost Ředitelství silnic a dálnic o udělení výjimky z ochrany zákonem chráněných druhů živočichů, o kterou žádalo v souvislosti s přípravou středočeské dálnice D3. Odvolání podaly obce, vlastníci pozemků i spolky. Územní řízení pro středočeskou D3 nemůže proběhnout bez pravomocného udělení těchto výjimek. Příprava stavby tak nabere další výrazný skluz. |
![]() |
2. 9. 2020 Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy |
11 obcí, 1.500 občanů a 6 spolků podepsaných pod peticí Alternativy středočeské D3 (www.alternativad3.cz/petice) požaduje, aby vláda a Ministerstvo dopravy věnovali pozornost bezodkladnému zlepšení bezpečnosti a průjezdnosti na silnici I/3 a veřejné dopravě před doposud protežovanou středočeskou dálnicí D3. Premiéra zaujala předkládaná řešení a navrhl pokračovat v jednání. Další schůzka by se měla uskutečnit ještě na podzim tohoto roku. |
![]() |
1. 9. 2020 Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů |
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou Jermanovou, je stále na počátku schvalovacího řízení. Projekt navíc trpí zásadními vadami. Například odporuje Dopravní politice ČR (strategický vládní dokument), odporuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1315/201, studie ekonomické a dopravní výhodnosti celé dálniční stavby není aktuální a je účelově zkreslené. |
![]() |
28. 8. 2020 Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu? |
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve své snaze protežovat problematickou středočeskou dálnici D3 opakovaně uvádí výrazně nižší cenu této stavby, než jaká odpovídá realitě. Proti 38 miliardám, o kterých mluví hejtmanka, totiž stojí reálný odhad realizačních nákladů ve výši 62 miliard. Tuto částku uvádí Národní investiční plán, a usvědčuje tak hejtmanku z účelové lži. |
![]() |
26. 8. 2020 Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru? |
Iniciativa Alternativa středočeské D3 vyzvala ministra dopravy a hejtmanku Středočeského kraje k naplňování tezí Dopravní politiky ČR ve Středočeském kraji. |
![]() |
30. 6. 2020 Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů |
Přestože město Jesenice již dlouho trpí nadměrnou zátěží z dopravy, především hlukem z pražského okruhu (D0) v nočních hodinách, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zde v těsné blízkosti města plánuje navýšit dopravní kapacitu a v budoucnu připojit další dálnici – středočeskou D3. |
![]() |
25. 6. 2020 Obchvat Netvořic má přiblížit výstavbu středočeské D3. Vlastníci pozemků s ním nesouhlasí |
Obchvat Netvořic má přiblížit výstavbu středočeské D3. Vlastníci pozemků v Netvořicích s obchvatem nesouhlasí a podmiňují jeho stavbu platným stavebním povolením na středočeskou dálnici D3, se kterou úzce souvisí. Středočeský kraj však zvolil nechvalně známou salámovou metodu. |
![]() |
14. 6. 2020 Hejtmanka Středočeského kraje žádá Babiše a jeho ministry, aby „dohlédli“ na schvalovací proces středočeské D3 |
Hejtmanka Středočeského kraje žádá Babiše a jeho ministry, aby „dohlédli“ na schvalovací proces středočeské D3. „Nepřípustné“, tvrdí právník. |
![]() |
2. 3. 2020 Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu? |
Zlepšuje Středočeský kraj situaci na silnici I/3? |
Tento web používá ke správné činnosti cookies. | Rozumím |