Aktuality
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020 (Tisková zpráva)
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy středočeské D3 a města Jesenice
Přestože město Jesenice již dlouho trpí nadměrnou zátěží z dopravy, především hlukem z pražského okruhu (D0) v nočních hodinách, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zde v těsné blízkosti města plánuje navýšit dopravní kapacitu a v budoucnu připojit další dálnici – středočeskou D3.
Aktuálně Ministerstvo životního prostředí vydalo oznámení s tím, že tento záměr bude podroben zjišťovacímu řízení, které rozhodne, zda dále proběhne hodnocení EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí) či nikoliv. Obce i veřejnost nyní mají možnost podat svoje připomínky k záměru výstavby kolektorů u Jesenice do 3. 7. 2020. Připomínky k Ministerstvu životního prostředí může podat každý.
Pavel Smutný, starosta Jesenice, k tomu říká: „Jesenice už nyní není spokojena s řešením hlukové zátěže, a tedy podala v roce 2019 proti kolaudaci D0 512 žalobu spolu s okolními obcemi Dobřejovice, Herink a Modletice. Poslední hluková studie zadaná městem ukázala, že dnes máme místa na samé hranici hygienických limitů, a to i přes fakt, že měření se provádí za přísných podmínek, kdy se hluk šíří významně méně než za podmínek příznivých pro šíření hluku, tj. větru, deště atd. Obyvatelé jsou tak mnohdy již nyní vystaveni nadlimitnímu hluku. Přitom kompetentní orgány odmítají realizovat i finančně nenáročné opatření známé ze zahraničí jako je snížení rychlosti kamionové dopravy v noci. Navíc Akční plány Aglomerace Praha Jesenici z opatření snížení hluku úplně vyřadila. Za takové situace je pro Jesenici nepřijatelné, aby se další zátěž v Jesenici povolila, protože by to vedlo k porušování limitů ve velké míře a k vážnému poškození zdraví obyvatel. Jedná se hlavně o hluk v noci, kdy je jeho negativní působení na člověka prokázáno a detailně popsáno světovou zdravotnickou organizací WHO“.
Stát, resp. ŘSD se tedy snaží špatné trasování hlavních tahů řešit dodatečnými úpravami na úkor zdraví obyvatel a jejich životního prostředí. Středočeská D3 je navíc v příkrém rozporu se státní Dopravní politikou i Národní strategií adaptace na klimatickou změnu a ohrožuje vodní zdroje řady obcí na jih od Prahy. Způsobí brutální a nevratný zásah do hodnotné krajiny rekreačního zázemí Prahy v dolním Posázaví, Neveklovska a České Sibiře.
„Záměr budovat na Pražském okruhu v Jesenici další čtyři pruhy jasně ukazuje na nesmyslnost celého projektu vyústění D3 na Pražský okruh v tomto místě, celý proces přípravy D3 dále komplikuje a především prodražuje. Schvalovací proces je manipulován a stojí na zastaralých podkladech. Obce v blízkosti trasy plánované středočeské D3 by daly přednost férové hře ze strany státu a šetrnějšímu řešení zdejších dopravních problémů.“ říká Roman Andres, předseda spolku Alternativa středočeské D3.
Poznámky pro editory:
Aktuality
4. 12. 2024
28. 11. 2024
7. 10. 2024
17. 9. 2024
11. 9. 2024
6. 9. 2024
22. 3. 2024
17. 10. 2023
21. 7. 2023
11. 2. 2023
19. 1. 2023
18. 1. 2023
13. 1. 2023
19. 12. 2022
27. 9. 2022
9. 6. 2022
20. 5. 2022
5. 4. 2022
12. 1. 2022
7. 1. 2022
29. 11. 2021
10. 6. 2021
31. 5. 2021
23. 4. 2021
11. 3. 2021
18. 9. 2020
18. 9. 2020
7. 9. 2020
2. 9. 2020
1. 9. 2020
29. 8. 2020
24. 8. 2020
8. 7. 2020
30. 6. 2020
15. 6. 2020
18. 3. 2020
22. 11. 2019
21. 7. 2019
17. 7. 2019
26. 5. 2019
28. 8. 2018
18. 7. 2018
22. 2. 2018
24. 4. 2017
25. 10. 2016
23. 9. 2016
9. 9. 2016
1. 9. 2016
14. 6. 2016