Aktuality
Bezpečnost jako argument pro výstavbu středočeské D3
17. 3. 2024 (Komentář)
V lese nenabouráš. Další nehody a zranění na silnici I/3. Otřepanou argumentaci, že „dálnice je bezpečnější“, NEBEREME. Každá silnice je místem pro nehodu. Proč vytvářet nový prostor pro dopravní nehody stavbou další silnice (v tomto případě dálnice) namísto snižování nehodovosti na silnicích, které už tím místem pro nehody jsou?
Když odhlédneme od absolutního zvýšení počtu nehod s každou další silnicí, ptejme se, zda je dálnice opravdu bezpečnější. Statistika je ošemetná věc a život do ní nenacpeš. Záleží na tom, z jakých ukazatelů se vychází, v jakých souvislostech a na jaká data se díváme. Závěry pak lze činit různé. Například tma. Za ní je nejvíce nehod právě na dálnicích a číslo je to vysoké – dojde tu v průměru k polovině všech nočních nehod. Každá druhá je zde smrtelná.
A co třeba pozornost jako faktor nehodovosti? Na dálnici dle výzkumů povážlivě klesá, protože jízda je jednotvárná. Ztráta bdělosti je přitom častou příčinou nehody. V Ročence dopravy za rok 2022, kterou vydává Ministerstvo dopravy, počet nehod na dálnicích od roku 2015 neklesá, zatímco na komunikacích mimo dálnice (ať už v obcích nebo mimo ně) ANO. Hrají v tom roli nové obchvaty obcí, mimoúrovňové křižovatky, bezpečnější přechody a další modernizace, které už celkem pravidelně vídáme? S dálnicí to bezpečnostně „už (moc) lepší nebude“, ale třeba silnice I/3 se dá z hlediska bezpečnosti vylepšit zásadně. Plány jsou, ale leží ŘSD v šuplíku. Proč? Protože přece dálnice je bezpečnější, (rychlejší, Poláci jich mají více, stavaři, developeři a ostatní zainteresovaní si opravdu pěkně vydělají, prostě ji musíme mít!,…. ), tak postavíme dálnici.
Benešovská už dávno nevyhovuje současnému provozu. Zácpy jsou na denním pořádku a o tragédiích slyšíme každou chvíli. VYMLOUVAT SE NA NEEXISTENCI STŘEDOČESKÉ D3 JE LACINÝ TRIK. Problémy na silnici I/3 existují z podstaty zdejší dopravy (která je, kromě jiného, také příměstská a regionální), a existovat vždy budou nezávisle na dálnici (která je pro tranzit) - dokud se tato silnice nezmodernizuje. Náklady na modernizaci Benešovské jistě nebudou 62 miliard a víc, které může spolykat dálniční stvůra.
Aktuality
4. 12. 2024
28. 11. 2024
8. 10. 2024
7. 10. 2024
23. 9. 2024
17. 9. 2024
11. 9. 2024
6. 9. 2024
5. 9. 2024
27. 8. 2024
23. 8. 2024
13. 7. 2024
21. 6. 2024
11. 6. 2024
6. 5. 2024
10. 4. 2024
27. 3. 2024
22. 3. 2024
17. 3. 2024
24. 10. 2023
17. 10. 2023
16. 10. 2023
12. 10. 2023
5. 10. 2023
22. 9. 2023
24. 7. 2023
21. 7. 2023
6. 6. 2023
6. 6. 2023
5. 6. 2023
22. 5. 2023
30. 4. 2023
13. 2. 2023
13. 2. 2023
11. 2. 2023
7. 2. 2023
27. 1. 2023
19. 1. 2023
18. 1. 2023
13. 1. 2023
9. 1. 2023
19. 12. 2022
11. 12. 2022
25. 10. 2022
6. 10. 2022
27. 9. 2022
9. 6. 2022
20. 5. 2022
13. 4. 2022
5. 4. 2022
20. 3. 2022
1. 3. 2022
16. 2. 2022
25. 1. 2022
21. 1. 2022
12. 1. 2022
7. 1. 2022
29. 11. 2021
7. 9. 2021
13. 8. 2021
12. 8. 2021
10. 6. 2021
2. 6. 2021
31. 5. 2021
21. 5. 2021
19. 5. 2021
15. 5. 2021
23. 4. 2021
18. 4. 2021
16. 4. 2021
10. 4. 2021
11. 3. 2021
22. 12. 2020
21. 12. 2020
21. 12. 2020
5. 11. 2020
30. 9. 2020
18. 9. 2020
18. 9. 2020
14. 9. 2020
7. 9. 2020
2. 9. 2020
2. 9. 2020
1. 9. 2020
29. 8. 2020
24. 8. 2020
20. 8. 2020
8. 7. 2020
30. 6. 2020
24. 6. 2020
19. 6. 2020
15. 6. 2020
18. 3. 2020
22. 11. 2019
30. 10. 2019
21. 7. 2019
17. 7. 2019
26. 5. 2019
22. 12. 2018
13. 12. 2018
7. 12. 2018
10. 11. 2018
28. 8. 2018
18. 7. 2018
1. 6. 2018
22. 2. 2018
10. 2. 2018
1. 7. 2017
24. 4. 2017
1. 3. 2017
21. 1. 2017
25. 10. 2016
23. 9. 2016
9. 9. 2016
1. 9. 2016
14. 6. 2016