Aktuality
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018 (Tisková zpráva)
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice na Benešovsku srazily tři osobní vozy a jedno nákladní auto. Při nehodě zemřel člověk, další dva jsou zranění. Na téže silnici o pár kilometrů vedle umírají lidé na nechvalně známém „esíčku smrti“ u Olbramovic či na nebezpečných nájezdech u Benešova. Velké problémy působí doprava při průjezdu Olbramovicemi či Miličínem – o nekonečných kolonách na této silnici, zdržování řidičů i obtěžování místních obyvatel ani nemluvě.
Tato silnice měla mít už dávno další bezpečné mimoúrovňové křižovatky, měla být rozšířená, měla mít středové svodidlo a měla být doplněna o obchvaty obcí. Takto modernizována měla být bez ohledu na jakékoli další dopravní stavby. Proč to tak není? To, že na silnici I/3 a v okolních obcích není plynulý a bezpečný provoz, je trestuhodné zanedbání péče ze strany státu a kraje.
Stát místo této aktuální a potřebné stavby protežuje středočeskou dálnici D3. Její projekt je však plný chyb a na její předraženou stavbu chybějí peníze. Ovšem ani její potenciální realizace neznamená, že se silnice I/3 automaticky stane bezpečnou – bezpečnost silničního provozu se nedá zaručit budováním dalších dopravních kapacit. Ani v případě realizace západní varianty středočeské dálnice D3 nebude silnice I/3 méně vytížená – lidé ji využívají pro místní a příměstskou dopravu a případný odliv tranzitu by během pár let vykompenzovala nová doprava, jak potvrzuje řada současných studií o dopravní indukci.
A jestli dálnice ochrání životy a zdraví lidí? I na dálnici může dojít k tragickým nehodám. A hlavně: dálnice do regionu zavede kamionovou dopravu z širého evropského okolí, a emise a trvalý hluk, jež budou jejím nezbytným doprovodem, budou představovat obrovskou zátěž pro zdraví místních obyvatel.
Alternativa středočeské D3 odmítá v mnoha ohledech škodlivý projekt středočeského úseku dálnice D3 a usiluje o urychlené řešení skutečných dopravních problémů v dotčeném regionu namísto navyšování dopravní kapacity pro transevropský tranzit.
Aktuality
4. 12. 2024
28. 11. 2024
8. 10. 2024
7. 10. 2024
23. 9. 2024
17. 9. 2024
11. 9. 2024
6. 9. 2024
5. 9. 2024
27. 8. 2024
23. 8. 2024
13. 7. 2024
21. 6. 2024
11. 6. 2024
6. 5. 2024
10. 4. 2024
27. 3. 2024
22. 3. 2024
17. 3. 2024
24. 10. 2023
17. 10. 2023
16. 10. 2023
12. 10. 2023
5. 10. 2023
22. 9. 2023
24. 7. 2023
21. 7. 2023
6. 6. 2023
6. 6. 2023
5. 6. 2023
22. 5. 2023
30. 4. 2023
13. 2. 2023
13. 2. 2023
11. 2. 2023
7. 2. 2023
27. 1. 2023
19. 1. 2023
18. 1. 2023
13. 1. 2023
9. 1. 2023
19. 12. 2022
11. 12. 2022
25. 10. 2022
6. 10. 2022
27. 9. 2022
9. 6. 2022
20. 5. 2022
13. 4. 2022
5. 4. 2022
20. 3. 2022
1. 3. 2022
16. 2. 2022
25. 1. 2022
21. 1. 2022
12. 1. 2022
7. 1. 2022
29. 11. 2021
7. 9. 2021
13. 8. 2021
12. 8. 2021
10. 6. 2021
2. 6. 2021
31. 5. 2021
21. 5. 2021
19. 5. 2021
15. 5. 2021
23. 4. 2021
18. 4. 2021
16. 4. 2021
10. 4. 2021
11. 3. 2021
22. 12. 2020
21. 12. 2020
21. 12. 2020
5. 11. 2020
30. 9. 2020
18. 9. 2020
18. 9. 2020
14. 9. 2020
7. 9. 2020
2. 9. 2020
2. 9. 2020
1. 9. 2020
29. 8. 2020
24. 8. 2020
20. 8. 2020
8. 7. 2020
30. 6. 2020
24. 6. 2020
19. 6. 2020
15. 6. 2020
18. 3. 2020
22. 11. 2019
30. 10. 2019
21. 7. 2019
17. 7. 2019
26. 5. 2019
22. 12. 2018
13. 12. 2018
7. 12. 2018
10. 11. 2018
28. 8. 2018
18. 7. 2018
1. 6. 2018
22. 2. 2018
10. 2. 2018
1. 7. 2017
24. 4. 2017
1. 3. 2017
21. 1. 2017
25. 10. 2016
23. 9. 2016
9. 9. 2016
1. 9. 2016
14. 6. 2016