Aktuality
Státní šlendrián, lobbysté a spolky
19. 6. 2024 (Komentář)
V roce 2006, kdy se ŘSD rozhodlo vést středočeskou D3 přes Českou Sibiř a dolní Posázaví, prohlásil mluvčí ŘSD Jan Hoření: „DAJÍ SE OČEKÁVAT BOJE S EKOLOGICKÝMI A OBČANSKÝMI SDRUŽENÍMI, složitá budou hlavně jednání v procesu EIA – posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Příprava potrvá v ideálním případě do roku 2010. Samotná výstavba potrvá tři roky, takže by dálnice D3 mohla být dokončena v roce 2013“. V roce 2024 má středočeská D3 DVAKRÁT PROPADLOU EIA a je PŘED ÚZEMNÍM ŘÍZENÍM. Na otázku, proč se ŘSD rozhodlo pro variantu přes Posázaví, Hoření uvedl: „Dokážeme ji nejrychleji zprovoznit“. Tak určitě.
Pokud se očekávají „boje“ s občanskými sdruženími, může to naznačovat, že TRASOVÁNÍ STŘEDOČESKÉ D3 PŘES POSÁZAVÍ JE PROBLEMATICKÉ. Přesto se ŘSD rozhodlo pro tuto variantu. Zkusme nahlédnout pod pokličku onoho rozhodování. Zdroj dobře obeznámený s dopravní politikou státu a pracující mnoho let v oboru, nám k tomu řekl: „Kartely zahraničních firem ve spolupráci se zkorumpovanými politiky a státními úředníky ovládají naši dopravní politiku, a protlačováním chybných, ale drahých projektů, ruinují naši ekonomiku“. A dále: „V roce 2006 se nám (firmě) podařilo zastavit projekt Pražského okruhu přes Suchdol jen proto, že zadavatelem studie byl ministr dopravy Řebíček (objednávku ale tajně podepsal jeho tehdejší náměstek). Bylo důležité, že dodavatelem studie byla renomovaná firma, a tak si nikdo netroufl studii odborně zpochybnit. Našim cílem samozřejmě nebylo dálniční okruh zastavit, ale dokázat, že argumentace pro vedení okruhu přes Suchdol byla postavena na podvodech a lžích, a alternativní řešení je nesrovnatelně lepší. Výstavba okruhu stojí už dvanáct let, protože se prosazovatelé trasy přes Suchdol nechtějí smířit s tím, že by přišli o obrovský profit z kšeftů s pozemky. Osobně jsem přesvědčen, že hnacím motorem středočeské D3 jsou také kšefty s pozemky“.
Sdružení a spolků, které v mnoha případech vyhrávají spory se státem a ŘSD, (ale i soudů) se nedávno zastal ombudsman Stanislav Křeček, když prohlásil: „Kritizovat tato soudní rozhodnutí je jistě možné, ale podstata věci je přece úplně jinde. Spolkům nejde o narušení potřebné dálniční sítě, nejde jim o soukromé zájmy, o majetek jednotlivých, stavbou dotčených jednotlivců, jak se často děje, ale právě jen O ZÁJEM VEŘEJNÝ. A ten by měly přece jen respektovat, ale chránit především příslušné úřady, které o těchto věcech rozhodují“.
-mim-
Aktuality
4. 12. 2024
28. 11. 2024
8. 10. 2024
7. 10. 2024
23. 9. 2024
17. 9. 2024
11. 9. 2024
6. 9. 2024
5. 9. 2024
27. 8. 2024
23. 8. 2024
13. 7. 2024
21. 6. 2024
11. 6. 2024
6. 5. 2024
10. 4. 2024
27. 3. 2024
22. 3. 2024
17. 3. 2024
24. 10. 2023
17. 10. 2023
16. 10. 2023
12. 10. 2023
5. 10. 2023
22. 9. 2023
24. 7. 2023
21. 7. 2023
6. 6. 2023
6. 6. 2023
5. 6. 2023
22. 5. 2023
30. 4. 2023
13. 2. 2023
13. 2. 2023
11. 2. 2023
7. 2. 2023
27. 1. 2023
19. 1. 2023
18. 1. 2023
13. 1. 2023
9. 1. 2023
19. 12. 2022
11. 12. 2022
25. 10. 2022
6. 10. 2022
27. 9. 2022
9. 6. 2022
20. 5. 2022
13. 4. 2022
5. 4. 2022
20. 3. 2022
1. 3. 2022
16. 2. 2022
25. 1. 2022
21. 1. 2022
12. 1. 2022
7. 1. 2022
29. 11. 2021
7. 9. 2021
13. 8. 2021
12. 8. 2021
10. 6. 2021
2. 6. 2021
31. 5. 2021
21. 5. 2021
19. 5. 2021
15. 5. 2021
23. 4. 2021
18. 4. 2021
16. 4. 2021
10. 4. 2021
11. 3. 2021
22. 12. 2020
21. 12. 2020
21. 12. 2020
5. 11. 2020
30. 9. 2020
18. 9. 2020
18. 9. 2020
14. 9. 2020
7. 9. 2020
2. 9. 2020
2. 9. 2020
1. 9. 2020
29. 8. 2020
24. 8. 2020
20. 8. 2020
8. 7. 2020
30. 6. 2020
24. 6. 2020
19. 6. 2020
15. 6. 2020
18. 3. 2020
22. 11. 2019
30. 10. 2019
21. 7. 2019
17. 7. 2019
26. 5. 2019
22. 12. 2018
13. 12. 2018
7. 12. 2018
10. 11. 2018
28. 8. 2018
18. 7. 2018
1. 6. 2018
22. 2. 2018
10. 2. 2018
1. 7. 2017
24. 4. 2017
1. 3. 2017
21. 1. 2017
25. 10. 2016
23. 9. 2016
9. 9. 2016
1. 9. 2016
14. 6. 2016