ALTERNATIVA STŘEDOČESKÉ D3
Prosaďte výhodnější a šetrnější řešení dopravy na jih od Prahy! Náš hlas
loading

Aktuality

Představitelé rezortu dopravy v čele s ministrem Havlíčkem v médiích záměrně překrucují debatu o řešení dopravy na jih od Prahy

18. 9. 2020 (Tisková zpráva)

Nepravdivě je popisován i průběh schůzky Alternativy středočeské D3 (AD3) s premiérem Babišem konané dne 2. 9. na Úřadu vlády. Ohrazujeme se proti takovému klamání veřejnosti a uvádíme na pravou míru některé skutečnosti:

Není pravda, že by „už před týdnem trval na původní trase i premiér“ na setkání s představiteli AD3 2. 9. 2020 (2), jak uvádějí některá média. Sám premiér v loňském roce při své návštěvě Jílového u Prahy nad mapami zpochybnil západní variantu dálnice D3. „Zkapacitnění I/3 je na první pohled kratší, mohlo by být levnější a už tam ta silnice je,“ namítal Andrej Babiš při debatě se zástupci ŘSD, MD a Středočeského kraje. Premiér Babiš se na schůzce se zástupci AD3 2.9. 2020 nijak nevyjadřoval k dálnici, chtěl důkladně vysvětlit jimi navrhovaná řešení neutěšené dopravní situace jižně od Prahy. 
Ministr Havlíček v médiích neustále opakuje věty odporující faktu, že 2. 9. při jednání na Úřadu vlády dostal podrobné vysvětlení kritiky a obdržel podklady od zástupců Alternativy středočeské D3. Totožné podklady obdržel též premiér a generální ředitel ŘSD na schůzce s odpůrci SD3 2. 9. 2020. Veškeré předané materiály jsou přílohou této tiskové zprávy.

Již v roce 2016 mělo ŘSD v plánu zahájit stavbu v roce 2024 (10), avšak za předpokladu, že v roce 2016 bude mít rozhodnutí o umístění stavby. To se dosud nestalo, stavební úřad územní řízení opakovaně přerušuje z důvodu chybějících podkladů ze strany ŘSD. Rok 2024, který dnes avizuje ministr Havlíček i mluvčí ŘSD, je tedy vzhledem k dosavadním komplikacím  přípravy této extrémně složité stavby naprosto nereálný (6). Příprava středočeské dálnice se stále více komplikuje, prodražuje a reálný termín uskutečnění neustále odsouvá. Aktuálně Ministerstvo životního prostředí zrušilo rozhodnutí o výjimkách z ochrany živočichů (7). Na trase se vedou tři nové procesy EIA (8). Samotnému stanovisku EIA skončí platnost v roce 2022. Tyto skutečnosti pan ministr Havlíček dobře zná. Alarmující je, že klame veřejnost i starosty obcí a sází na falešné PR.

Organizace Alternativa středočeské D3 není lokální odpor v Posázaví, ani skupinka profesionálních sabotérů výstavby dálnic. 

Řešení AD3 0+ předkládané Alternativou středočeské D3 není východní trasou středočeské D3. 

Navrhované připojení zkapacitněné silnice I/3 k dálnici D1 vůbec nemusí být problematické, jak tradičně tvrdí stoupenci západní varianty SD3 a nově i ministr Havlíček. Po dokončení modernizace D1 a především dostavbě D35 se otevře severní cesta Praha-Ostrava a doprava na D1 může poklesnout o 20 – 30 procent. Po dokončení východní části Pražského okruhu (úsek D1 – Běchovice) též významně poklesne provoz na D1 do centra Prahy. AD3 0+ naopak (na rozdíl od plánované nové dálnice) z podstaty nezpůsobí nárůst dopravy. 

Dálnice by neulevila přetíženým silnicím od dopravy v dotyčném regionu. Naopak by indukovala další dopravu. 60–90 % přidané kapacity se podle expertních studií zaplní do 5 let. Pokud např. řidiči kamionu nabídne navigace zkratku přes střední Čechy po nové dálnici, určitě po ní pojede. Pokud ne, zůstane u osvědčených tras, například přes Německo. 

Není pravda, že by výstavbu západní varianty středočeské D3 vyžadovaly mezinárodní závazky ČR. Je to čistě na rozhodnutí ČR. Transevropská silnice E55 může docela klidně na vybraných úsecích zůstat bez přízviska „dálnice“. Stačí do příslušných dokumentů nahlédnout.         

Řešení AD3 0+ nemá nahradit dálnici, ale vyřešit stávající dopravní problémy. Bezpečnost a průjezdnost na silnici I/3 dosud nebyla uspokojivě vyřešena, jak tvrdí např. hejtmanka Středočeského kraje Jermanová (10). 

Dne 3. 8. 2020 na ČT24 řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl (5):  „(na středočeské D3) tady je velmi, ale skutečně velmi sofistikovaný odpor (…), ale pozor: ten odpor je skutečně jenom jedinců, organizované skupinky, nikoliv lidí, kterých se to týká (…), ti lidé se to naučili na jiných stavbách (…)“.
Ve skutečnosti více než 11 obcí sjednocených pod peticí AD3 upozorňuje na chybnou strategii Ministerstva dopravy realizovat projekt středočeské D3 (pochází z 80. let 20. století, následně resuscitován vládami ODS a ČSSD) v současné době a za každou cenu. Tato snaha je m.j. v příkrém rozporu s aktuálními vrcholnými strategickými dokumenty resortu dopravy: 

  • Dopravní politikou ČR, pro období 2014 – 2020 s výhledem do roku 2050 (3),
  • Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU č. 1315/2013 o hlavních směrech Unie pro rozvoj transevropské dopravní sítě (4). 

Na vady projektu západní varianty středočeské D3, jakož i související hrozby plynoucí pro obce upozorňuje odborná revize projektu, kterou nechala zpracovat Alternativa středočeské D3, z.s.. Ministerstvo dopravy i ŘSD bohužel dlouhodobě kritizují v médiích nesouhlas obcí a odpůrce prezentují jako „potížisty“.

Zhruba 60 km nové dálnice za neúnosných 62 mld. Kč by podle kritiků dopravu v území příliš nezlepšilo a způsobilo by naopak nové problémy, zejména zahlcení regionu další dopravou, otevření hodnotné krajiny Posázaví, Neveklovska a České Sibiře developerům nebo ohrožení vodních zdrojů. Odpor sjednocených obcí proti dostavbě projektu dálnice z 80. let minulého století sílí. 

Michal Bernard, právní zástupce spolku, k tomu řekl: „Představitelé MD i ŘSD dlouhá léta praktikovali strategii „salámové metody“ výstavby, a trasování dálnic cestou nejmenšího očekávaného odporu. Bez ohledu na potřeby a limity daného území, bez ohledu na názor místních. Dopravní a ekonomické odůvodnění bylo mnohdy prokazováno až následovně (9). To se teď obrací proti nim.“ 

Roman Andres, předseda Alternativy středočeské D3, vysvětluje: „Nemalou motivací k výstavbě  západní varianty středočeské je bohužel i setrvačnost resortu dopravy a strach z ostudy, kdyby se dálnice nepostavila. Moudřejší by však bylo ukázat vůli ke kompromisu. Potřebujeme moderní řešení dopravy. Tím rozhodně není 30 let starý rizikový projekt dálnice v území mimo koridory, zdroje a cíle dálkové dopravy.“

Kontakty:
PhDr. Roman Andres, Alternativa středočeské D3, z. s., tel. 732 906 107
JUDr. Michal Bernard, Ph.D., Advokátní kancelář Dohnal & Bernard, s. r. o., tel: 773 991 250

POZNÁMKY PRO EDITORY:
V jaké fázi schvalovacího procesu se aktuálně nachází západní varianta středočeské D3? Zvýrazněné body ještě neproběhly:

  1. zásady územního rozvoje Středočeského kraje (ZUR)
  2. posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) + posudek MŽP
  3. dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR)
  4. řízení o výjimkách z ochrany zvláště chráněných druhů
  5. územní řízení (vč. závazných stanovisek a vyjádření VŠECH dotčených subjektů)
  6. dokumentace pro stavební povolení (DSP)
  7. stavební řízení 
  8. majetkoprávní vypořádání, vyvlastňování
  9. zadávací řízení na zhotovitele stavby

Alternativa středočeské D3 z.s. (v textu AD3) podporuje obce Posázaví, Benešovska a Voticka před negativními dopady kontroverzního projektu středočeské dálnice D3. Na místo něj se snaží prosadit řešení AD3 0+, které je v souladu s principy udržitelné dopravy, státní Dopravní politikou, požadavky EU a s minimálními negativními dopady na okolí. Alternativa středočeské D3 z.s. není ekologicky zaměřené sdružení, zabývá se danou problematikou z více hledisek. Svou činností pokrývá celých 60 km dlouhé území v koridoru SD3. AD3 spolupracuje mimo svých petentů volněji i s dalšími obcemi a řadou expertů a soudních znalců. 

Západní varianta středočeské D3 (v textu SD3) pochází ze 70. let 20. století, posouzení EIA proběhlo na základě dat 1960–2010, územní a další schvalovací řízení mají probíhat až po roce 2020. S ohledem na nekvalitní přípravu projektu a průměrnou délku výstavby dálnic v ČR je možné dokončení projektu téměř jistě až po roce 2030 (12). Toto má být řešení pro budoucí potřeby ČR v době očekávaných zásadních změn (ekonomika, technologie, klima (11))?

  1. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/babis-se-sesel-s-odpurci-stredoceske-d3-vedene-pres-sazavi-k/r~85bd877cede311ea9c800cc47ab5f122/ převzato z ČTK
  2. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3175296-uz-jedenact-obci-odmita-stredoceskou-cast-dalnice-d3-nekteri-jsou-pro-rozsireni 
  3. https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie/Dopravni-politika-CR-pro-obdobi-2014-2020-s-vyhled
  4. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32013R1315
  5. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/220411000370803/obsah/782059-doprava-prazsky-okruh-o-krok-blize-k-vystavbe v čase 16.40-17.40
  6. https://benesovsky.denik.cz/zpravy_region/dalnici-d3-u-prahy-hrozi-zpozdeni-jeji-osud-bude-mit-v-rukou-plzen-20190415.html
  7. https://www.alternativad3.cz/dalsi-problem-pro-stredoceskou-dalnici-d3-ministerstvo-zp-zrusilo-rozhodnuti-o-vyjimkach-z-ochrany-zivocichu/news/detail/1/2/56/0
  8. Na úseku MUK Jílové – MUK Hostěradice (ve fázi odvolání proti závěrům zjišťovacího řízení EIA), Odpočívka Dunávice se závěrem, že se bude plnohodnotně posuzovat, Kolektory na Pražském okruhu mezi MÚK Exit 1 D3 a MÚK Exit 82 (ve fázi zjišťovacího řízení).
  9. https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/220562248410019-zabijeni-povoleno DŮLEŽITÉ V ČASE 13.10-16.30 
  10. https://echo24.cz/a/SgPpy/jermanova-zaklekla-na-obce-pokud-nebudou-spolupracovat-na-priprave-d3-nebude-vodovodni-privadec
  11. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/emise-z-dopravy-v-cesku-rostou-temer-nejrychleji-z-cele-eu/r~83f15c24975011e9b7740cc47ab5f122/
  12. https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/dostavba-d3-zacne-v-roce-2024-tvrdi-vlada-zcela-nerealne-reaguji-odpurci-40290922 

Bezpečnost jako argument pro výstavbu středočeské D3
17. 3. 2024
V lese nenabouráš. Další nehody a zranění na…
Vydali jsme výroční zprávu za rok 2023
16. 2. 2024
Činnost spolku v roce 2023, hodnocení a…
Poděkování příznivcům Alternativy
3. 11. 2023
Velice děkujeme všem našim příznivcům, kteří se v…
Program setkání s Alternativou 1. 11. 2023
24. 10. 2023
Milí přátelé, připomínáme blížící se setkání s…
Krajský soud rozhodl o udělení výjimek z ochrany přírody na části trasy středočeské D3
17. 10. 2023
Reakce Alternativy středočeské D3 na matoucí…
Podivná argumentace o stavbě dálnic v Česku
16. 10. 2023
Vybíráme z tisku (Jan Zeman - Ekolist). Autor…
Setkání s Alternativou středočeské D3
13. 10. 2023
Milí přátelé, srdečně Vás zveme na setkání s…
Další dezinformace "Průlom v přípravě D3 ve středních Čechách"
12. 10. 2023
Krajský soud v Plzni včera zamítl žalobu spolků…
Alternativa středočeské D3 se transformuje a sílí!
5. 10. 2023
V souvislosti s blížícím se územním řízením…
Ministerstvo dopravy za uplynulý půlrok dvakrát překročilo svoje kompetence
22. 9. 2023
Poprvé, když prostřednictvím Ministerstva…
Nejsou peníze. ŘSD odkládá obchvaty u Budějovic na neurčito, ač jsou připraveny
24. 7. 2023
Slib vlády, že na důležité dopravní stavby se…
Dostavbu dálniční sítě způsobem „za každou cenu“ je nutné změnit
21. 7. 2023
Ministerstvo dopravy protežuje záměr středočeské…
Důležité pro vlastníky pozemků na trase středočeské D3
6. 6. 2023
On-line seminář: Náhrady za omezení vlastnického…
Pomozte upozornit na ohrožení unikátní krajiny Dolního Posázaví a Českého Meránu
6. 6. 2023
Hned dvě akce se konají v sobotu 10. 6. Cílem…
Ještě k vyhlášce, která navyšuje hlukové limity na silnicích a dálnicích
5. 6. 2023
Hezky se nám k tomu vyjádřili představitelé vlády.
Úředník ŘSD získal desítky milionů sekáním trávy
22. 5. 2023
Podle portálu Seznam.cz za systém, který roky…
Zločinné spolčení na ŘSD
18. 5. 2023
Detektivové Národní centrály organizovaného…
Zpravodaj AD3 č. 55 právě vyšel
20. 4. 2023
Vybíráme pro vás článek: Zmatek s příchutí salámu.
Zpravodaj AD3 č. 54 právě vyšel
26. 2. 2023
Uvnitř najdete: Setkání představitelů obcí s…
Krajina logistických hal
20. 2. 2023
Zamoření krajiny logistickými halami - zejména v…
Kritici středočeské D3 se kvůli uděleným výjimkám odvolali k soudu
13. 2. 2023
Kritici středočeské dálnice D3 se odvolali k…
Situační zpráva o přípravě Silnice I/3 Benešov a souvisejících staveb
13. 2. 2023
Dokument Situační zpráva o přípravě „Silnice I/3…
Obce z Posázaví boj proti dálnici D3 nevzdávají
7. 2. 2023
Přinášíme Vám článek o boji proti dálnici D3,…
Alternativa D3 hledá zkušeného fundrisera
30. 1. 2023
Hledáme zkušeného člověka pro fundrising a…
Výroční zpráva Alternativy za rok 2022
27. 1. 2023
Alternativa D3 vydala výroční zprávu za rok 2022.
Alternativa středočeské D3 reaguje na netransparentní postup Ministerstva dopravy otázkami
19. 1. 2023
Jednání ministra dopravy se starosty obcí za…
Ministr dopravy Kupka míří do Jílového
16. 1. 2023
Ve čtvrtek 19. ledna od 12 hodin se uskuteční v…
ŘSD tlačí na vlastníky pozemků s tím, že je rozhodnuto, a opět mlží
9. 1. 2023
V současné době zástupci investora stavby (ŘSD)…
Odborný posudek, který jsme nechali vypracovat, odhaluje zásadní nedostatky v DUR
25. 10. 2022
Víte jak probíhá příprava projektu středočeské D3…
Vymění jílovští čistý vzduch za rychlejší dopravu na pražský okruh?
6. 10. 2022
Podle politické reprezentace města Jílového si…
Posudek hydrogeologa komplikuje schvalovací proces středočeské dálnice D3
27. 9. 2022
Odborný posudek zaměřený na dopad uvažované…
Příprava klíčové stavby zlepšující bezpečnost a průjezdnost silnice I/3 u Benešova selhává
9. 6. 2022
Jaká je pak šance úspěšně postavit 60 km dálnice…
Odborný posudek prokazuje absenci prověření středočeské D3 z hlediska dopadu na klima
20. 5. 2022
Posudek prokazuje nesoulad projektu s aktuální…
Salámová metoda? Hra na jistotu.
27. 4. 2022
Kromě prodloužení zastaralého stanoviska EIA chce…
O propadlé EIA informuje nasregion.cz
15. 4. 2022
Další komplikace pro středočeskou část D3. V…
Další ohlas na naší tiskovou zprávu na Novinky.cz
13. 4. 2022
Titulek článku zní: stavba dálnice Posázavím…
Ředitelství silnic a dálnic chce pro dálnici D3 prodloužit zastaralé stanovisko EIA
5. 4. 2022
ŘSD žádá pro středočeský úsek dálnice D3 o…
Plánovaná D3 nespadne, slibují silničáři. ŘSD tvrdí, že se s riziky vypořádá
1. 3. 2022
Toto je název článku, který vyšel na Idnes…
Je jednání Alternativy SD3 projevem NIMBY efektu?
16. 2. 2022
V nedávném článku o středočeské dálnici D3 v…
"Chráníme 60 km české krajiny před přívalem kamionů a developerů"
25. 1. 2022
To je motto naší výzvy pro získávání prostředků…
Děkujeme všem dárcům, kteří podpořili činnost Alternativy středočeské D3 v roce 2021
21. 1. 2022
Velmi si vaší podpory ceníme, bez ní bychom…
Znalecký posudek prokazuje geotechnická rizika projektu středočeské D3
12. 1. 2022
Nově zpracovaný znalecký posudek ve věci…
Hotovo ještě zdaleka není
6. 1. 2022
Hotovo: Soud potvrdil vedení dálnice D3 přes…
Vánoční nadílka úředníků
5. 1. 2022
Dne 22.12. (!) byla zveřejněna další objemná…
Platnost stanoviska EIA u středočeské D3 v roce 2022 podruhé vyprší
29. 11. 2021
Stanovisko EIA, které v roce 2011 schválilo…
Pojďme k volbám. AD3 volí PirSTAN.
6. 10. 2021
již jen dny nás dělí od možná nejdůležitějších…
Právě vyšel Zpravodaj AD3 č. 39
7. 9. 2021
Uvnitř najdete Dopravní žurnál babky kořenářky č.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 5 právě vyšel
7. 9. 2021
Neotřelé zpravodajství babky kořenářky z dopravní…
USILUJME O ZLEPŠOVÁNÍ STÁVAJÍCÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY
13. 8. 2021
Nemůžeme dovolit utratit 62 miliard za…
ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH PROBLÉMŮ V ÚZEMÍ NA JIH OD PRAHY
12. 8. 2021
Řešení dopravních problémů v území na jih od…
Vyjádření Alternativy středočeské D3 k dostavbě dálnice D4
10. 6. 2021
Obce a spolky sdružené pod peticí iniciativy…
Převáží nakonec reálný pohled na věc?
2. 6. 2021
Dostavba dálnice mezi Pískem a Příbramí může…
Děkujeme pane Hruško, kdyby na zodpovědných místech byli lidé jako Vy...
19. 5. 2021
S lístostí oznamujeme, že koncem března podlehl…
Pozor na PPP projekty
15. 5. 2021
Jak jsme již informovali, Ministerstvo dopravy a…
Dostavba D4 je nyní finančně pokryta
15. 5. 2021
Dálnice D4 z Prahy do Písku by měla být dokončena…
Dvě mouchy jednou ranou zřejmě neplatí pro dvojministra Havlíčka
15. 5. 2021
Problémy se mu kupí jak na Ministerstvu průmyslu…
ODS do předvolebního klání vytahuje kartu středočeské D3
23. 4. 2021
Martin Kupka a Martin Kuba (oba ODS) chtějí…
Radek Mátl: Pokud by vázla stavba D3, musel by se zřejmě vybudovat obchvat Miličína
18. 4. 2021
Pokud by se dlouho nedařilo postavit středočeskou…
Začíná stavba obchvatu Olbramovic na I/3
16. 4. 2021
U Olbramovic se poprvé koplo. Po 30 létech čekání…
Chválíme nové vedení Středočeského kraje za podporu rozumné dopravy
10. 4. 2021
Již léta panuje před nádražím v Olbramovicích…
AD3 a Hnutí Duha podaly stížnost na mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR Jana Rýdla
11. 3. 2021
Hra na baviče a dopravního experta tiskového…
Zpravodaj AD3 č. 34 právě vyšel
11. 3. 2021
Aktuální zprávy ohledně dění kolem středočeské D3.
Nový jižní tah - premiéra hudebního klipu
22. 12. 2020
Pozor, už je to tady! Zveme Vás tímto na on-line…
Pošlete připomínky k nové Dopravní politice ČR!
21. 12. 2020
Nejpozději do 6. 1. 2021 (ale raději o pár dní…
Žádost obcím o spolupráci při zlepšování dopravy
21. 12. 2020
Vyzvali jsme obce ke spolupráci na prosazovaní…
Výzva zaznamenejme minutku klidu
28. 10. 2020
Milí příznivci Alternativy středočeské D3, člověk…
Potíže růstu, nebo růst potíží?
5. 10. 2020
Z tisku se dočteme, že „Zprovoznění D3 u Českých…
Nepropásněte příležitost – jděte k volbám. Volte proti dálnici a pro AD3 0+!
30. 9. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Pokrytci
29. 9. 2020
Na internetu a v mediích proběhla nedávno  zpráva…
Žádosti občanů hází úřad do spamu
28. 9. 2020
Téměř stovka občanů a Alternativa středočeské D3,…
Byli jsme poškozeni v médiích
25. 9. 2020
Vážení, Alternativa středočeské D3 nemá nic…
Vyděšený Kuba
21. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na vystoupení…
Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot
18. 9. 2020
Reakce Alternativy středočeské D3 na článek „ODS…
Chceme všichni jezdit jen do Prahy?
15. 9. 2020
Autobusy i osobní vlaky ve středních Čechách jsou…
Jsou železnice z Prahy do jižních Čech přetížené? A proč?
14. 9. 2020
Železniční doprava je základní alternativou k…
Premiér Babiš jednal s odpůrci středočeské dálnice D3 o řešení dopravy na jih od Prahy
2. 9. 2020
11 obcí, 1500 občanů a 6 spolků podepsaných pod…
Otevřený dopis předsedovi vlády ČR Andreji Babišovi
2. 9. 2020
Vážený pane premiére, minimálně 11 obcí, 6 spolků…
Dálnice a krajské volby
1. 9. 2020
Stojíme před volbami do krajského zastupitelstva.…
Hejtmanka Jermanová (ANO) ve střetu zájmů
1. 9. 2020
Středočeská dálnice D3, protežovaná hejtmankou…
Lživá cena dálnice jako argument pro její výstavbu?
29. 8. 2020
Hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ve…
Je Dopravní politika ČR pouhým cárem papíru?
24. 8. 2020
Praha, 23. 8. 2020 - Iniciativa Alternativa…
Žádáme hejtmanku a ministra dopravy o naplňování Dopravní politiky ČR
20. 8. 2020
Žádejte hejtmanku a ministra dopravy o naplňování…
Nezahálíme, ale potřebujeme vaši pomoc
4. 8. 2020
I když jsou prázdniny a dovolené v plném proudu,…
Ředitelství silnic a dálnic plánuje pražský okruh u Jesenice rozšířit na osm pruhů
30. 6. 2020
Jesenice, 30. 6. 2020, tisková zpráva Alternativy…
Jermanová 4. v anketě Ropák 2019
30. 6. 2020
Pěkné 4. místo obsadila hejtmanka Středočeského…
Vyhlásili jsme novou sbírku na odborné posudky. Pomozte nám.
24. 6. 2020
Ještě jednou děkujeme všem dárcům ze sbírky…
Zpravodaj č. 23 právě vyšel
21. 6. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,
Vyfoť hada
7. 4. 2020
Vážení příznivci Alternativy středočeské D3,…
Nový Zpravodaj AD3 č. 22
3. 4. 2020
Přečtěte si poslední vydání našeho Zpravodaje
O nás bez nás?
31. 3. 2020
Již jednou se o nás v historii takto jednalo.…
Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
30. 3. 2020
Právě vyšel!
Výroční zpráva AD3 za rok 2019
29. 3. 2020
Alternativa středočeské D3 z.s. vydala svou…
Světový den vody
25. 3. 2020
Dvacátý druhý březen je Světový den vody. Slaví…
Zlepšuje skutečně Středočeský kraj dopravu?
18. 3. 2020
Středočeský kraj pro zlepšení dopravní situace v…
Co je to vlastně veřejný zájem?
22. 12. 2019
Je to kouzelné slůvko, něco jako abrakadabra,…
Nevědomost je největší nepřítel aneb reportáž z akce Informační stánek ŘSD v Jílovém u Prahy
30. 10. 2019
V pondělí 21. 10. 2019 se na náměstí v Jílovém u…
Středočeská D3 a její alternativy
1. 8. 2019
Výzva premiérovi ČR Andreji Babišovi
Středočeská dálnice v roce 2024? Nereálné!
21. 7. 2019
Zahájení stavby středočeské D3 v roce 2024 je…
Ministerstvo dopravy propaguje kontroverzní dálnici na úkor místních lidí
17. 7. 2019
Ministerstvo dopravy proti lidem v regionu. Na…
Jesenice nesouhlasí se středočeskou dálnicí D3. Není zdaleka sama.
26. 5. 2019
Dne 23. května proběhla v Jesenici u Prahy beseda…
Středočeská D3: výhledy a možnosti
25. 12. 2018
Argumentem pro západní variantu D3 je pomoc…
Odpovědi na otázku „PROČ“ předsedovi vlády Andreji Babišovi
22. 12. 2018
Vážený pane předsedo vlády, nebyli jsme přítomni…
Plánovaná dálnice má jít přes území plné munice
13. 12. 2018
Západní varianta dálnice D3, prosazovaná…
Pohádky pro dospělé z resortu dopravy
10. 12. 2018
Ministerstvo dopravy prosazuje předraženou…
Tisem se brání před staviteli D3
10. 12. 2018
Středočeský kraj zrušil stavební uzávěru na…
Obce se brání projektu D3 – příklad Šebáňovic
7. 12. 2018
Šebáňovice jsou malá vesnice, část městyse…
Malý český horor
1. 12. 2018
Občas mne situace donutí, abych si dal do pořádku…
Suché zákony proti mokré vodě aneb anabáze jedné stavební uzávěry
10. 11. 2018
Dnes a téměř denodenně čteme v tisku, vidíme na…
Projekt středočeské D3 ohrožuje rekreační zázemí Pražanů
28. 8. 2018
Jen málokdo nezná Posázaví, tradiční rekreační…
Válka o vodu v ČR začíná! Které ministerstvo bude na straně lidí?
18. 7. 2018
Žluté trávníky, vyprahlé zahrady, mrtvé lesy,…
Reakce na článek „Dálnice ano či ne“, otištěný v Jílovských novinách V/2018.
1. 6. 2018
V uvedeném článku se objevila zavádějící či…
Zanedbaná a nebezpečná silnice I/3, tzv. Benešovská
22. 2. 2018
Dne 21. února 2018 se na silnici I/3 u Bystřice…
Středočeská D3 jako politikum, lobby a arogance
10. 2. 2018
Jak se v Čechách plánují dálnice v době, kdy se v…
Prodloužení platnosti EIA k záměru středočeské dálnice D3 snadno a rychle
1. 7. 2017
Dne 2. června 2017 vydalo ministerstvo životního…
Lobbisté a spekulanti si brousí zuby na dálnici D3
24. 4. 2017
Spolek pro výstavbu D3 a R4 svolal na dnešek do…
Co se (NE)ví o plánované dálnici D3 u Maršovic
22. 3. 2017
Vzhledem k dosud převažujícím zprávám o…
Problémy s vodou se stavbou středočeské dálnice D3 nekončí, ale začínají!
1. 3. 2017
Stručná reakce na komentář České televize ze dne…
Jak (NE)má vypadat doopravdy dobrá doprava na jih od Prahy? I
21. 1. 2017
Západní varianta středočeské dálnice D3 má pro…
Císařovy nové šaty
22. 12. 2016
Ta Andersenova pohádka mě zaujala už v dětství a…
Splňte sliby v krajské dopravě, vyzývají spolky Starosty a nezávislé
25. 10. 2016
Spolky sdružené v iniciativě Alternativa…
Babišův týdeník manipuluje s krajskými volbami
23. 9. 2016
Týdeník 5plus2, jeden z titulů mediálního domu…
Starostové: špatnému projektu D3 se budeme aktivně bránit
9. 9. 2016
Na pozvání iniciativy Alternativa středočeské D3…
ANO, pane ministře...
25. 8. 2016
Život a zdraví tisíců lidí v obcích ležících na…
Dálnice D3 dopravní problémy středních Čech neřeší, shodli se občané v debatě
14. 6. 2016
Region jihu středních Čech potřebuje zlepšit…